پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمسن صدیقی-امام جمعه موقت تهران

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: حساب بازاریان متدین شهیدداده و هیئتی با افرادی که نفوذی هستند و یا پول می‌گیرند، جداست. این‌ها صف‌شان از هم سوا است. بازاریان اعتراض به حقی دارند و تنها دلسوزی برای خودشان نیست، این دلسوزی برای کشور و نظام است. اگر مسئولان توان کافی ندارند با صداقت عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های امروز( هشتم تیرماه) نماز جمعه تهران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش، به نقش بازار در پیروزی انقلاب اشاره کرد و بازاریان را متدین و حسینی خواند و گفت: بازاری‌ها خود بانی انقلاب هستند. این بازاریان مقلدان مراجع بوده و باعث رونق مساجد هستند. این که دشمن به گونه‌ای وانمود کند که این‌ها مقابل انقلاب هستند جزء حوادث بسیار تأسف‌بار است و جای تأمل و مطالعه  دقیق دارد.

وی خاطرنشان کرد: همه مشکلات اقتصادی معلول تحریم نیست، بلکه معلول بی‌توجهی به ندای مقام معظم رهبری است که بیش از 10 سال همه ساله مسئله اقتصاد را به بهانه‌های مختلف اولویت اول مطرح می‌کنند و وابستگی به نفت و بیگانگان را به عنوان خطر جدی گوشزد کرده ان.  همچنین الگوی مصرف را به عنوان شعار اصلی یک سال قرار دادند، اما مسئولان در زمان‌های مختلف نسبت به این موارد بی‌توجهی کردند و در این زمان هم مدتی به انتظار برجام نشستند و جهادی عمل نکردند تا اینکه کار به اینجا رسید.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مردم به حق در فشار هستند و مسئولان باید با آنان هم درد باشند، ادامه داد: مردم می‌دانند مدیریت‌ها کجاست، بنابر این مسئله تولید ملی و داخلی را باید بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم. این یک واقعیت است و قابل انکار نیست، بنابراین مشکل باید حل شود، البته راه‌حل هم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اضافه کرد: انباشت نقدینگی بی‌سابقه است در هیچ دولتی اینقدر نقدینگی متراکم نبوده است و این جزو خطراتی است که خود آقایان چشم روی هم گذاشته‌ و کاری برای این مسئله نکرده‌اند.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به نابسامانی بازار ارز و خودرو هم خاطرنشان کرد: خزانه مملکت را حراج کردند و به اشخاصی بیش از 50 میلیارد سکه فروخته شد، آیا واقعا مردم هستند. مسئله ارز به دست چه کسی بالا و پایین می‌شود. این‌ها مواردی است که مردم می‌فهمند، لذا مسئولان باید به این دردها برسند در غیر اینصورت فردا دیر است.

حجت الاسلام و السلمین صدیقی اظهار کرد: در کنار نارضایتی‌ها، شیاطینی در آن کنار نشسته‌اند، منافقین دست به کارند و البته عده‌ای هم پول می‌گیرند و این اعتراضات به حق مردم را به چالش و هنجارشکنی و حمله به دوست و آدرس غلط تبدیل می‌کنند.

وی تأکید کرد: حساب بازاریان متدین شهیدداده و هیئتی با افرادی که نفوذی هستند و یا پول می‌گیرند، جداست. این‌ها صف‌شان از هم سوا است. بازاریان اعتراض به حقی دارند و تنها دلسوزی برای خودشان نیست، این دلسوزی برای کشور و نظام است. اگر مسئولان توان کافی ندارند با صداقت عمل کنند.

وی با اشاره به بازی بازیکنان تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی گفت: ما دیدیم که این‌ها با چه توانی کار کردند، رهبر معظم انقلاب به بازیکنان پیام دادند که خوب بازی کردید، ملت هم آنها را مثل قهرمان در آغوش گرفت. مردم تماشا می‌کردند که ملموس بود این‌ها مجاهدانه کار می‌کنند و کم نمی‌گذارند.

حجت الاسلام و السلمین صدیقی در ادامه همین مطلب یادآور شد: اگر مسئولان ما پس پرده را کنار بزنند و به میدان بیایند تا مردم ببینند که این‌ها برایشان خدمت می‌کنند، در مواردی هم که مسامحه کردند از مردم عذرخواهی کنند، جوانان ما مسئله هسته‌ای را به نتیجه رساندند و در جنگ 8 ساله با سرافکندگی دشمن، امام را سرافراز کردند. در واقع در هر جا که به فرمان رهبری عمل کردند پیروزی در آن بود و در هر کجا عمل نکردند، گرفتاری برای ما بوده است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به خودداری از عرضه برخی اجناس در بازار به مردم در شرایط خاص اقتصادی امروز کشور، گفت: شهدا خون خود را برای این کشور دادند چرا با خودداری از عرضه کالاها شهدا را از خود ناراضی می‌کنید؟

وی ادامه داد : در این شرایط باید هر چه را که پیش تر در بازار عرضه نمی‌شد، امروز عرضه شود، چرا که شهدا در مقطعی خون خودشان را برای این کشور و ملت دادند، چرا ما امروز با خودداری از عرضه کالا در بازار شهدا را از خود ناراضی کنیم.

خطیب موقت جمعه تهران با تأکید بر اینکه خداوند روزی‌رسان است، از اقشار مختلف مردم خواست که در برابر معضلات اقتصادی امروز کشور مقاومت کنند و در ادامه گفت: چرا با هم بی‌رحمی می‌کنید چرا بخی افراد اجناس را عرضه نمی‌کنند؟ خدا در اوضاع و احوال اقتصادی کشور برای ما امتحاناتی قرار داده است.

وی با یادآوری اینکه خداوند در قرآن تقوا را در کنار صبر قرار داده است عنوان داشت: اگر با هم نامهربانی کنیم، خدا هم با ما نامهربانی می‌کند، البته تاکنون با فضلش با ما برخورد کرده است.

حجت الاسلام و السلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری مناسبت هفتم تیر سالروز شهادت آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، از این واقعه به عنوان یک ذخیره و دانشگاه برای انقلاب یاد کرد که ابعاد آن همیشگی بوده و همانند واقعه کربلا باید از آن درست گرفت، اظهار کرد: دشمن‌شناسی جزو اولویت‌های اولیه ما در جامعه است، همچنین باید به مسئله نفوذ هم توجه کنیم چرا که این مسئله همیشه خطر بوده است.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به شخصیت ممتاز و برجسته شهید بهشتی عنوان کرد: این شخص والامقام هم به دست نفوذی‌ها در این مملکت به شهادت رسید. در آن زمان نفوذی مزدوری تظاهر به دوستی کرده بود تا زمینه پیدا کند و چنین ضربه سنگینی را وارد کرده و دستگاه مدیریتی ما را فلج کند تا از انقلاب چیزی باقی نماند. امروز هم نفوذی داریم.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر راهبردهای دشمن برای نفوذ در کشور گفت: یکی از این راهبردها فشار و تحریم‌های ظالمانه و دیگری جنگ روانی است که در سه جبهه تهمت، شایعه‌پراکنی و ایجاد بی‌اعتمادی در میان مردم شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام و السلمین صدیقی یادآور شد: در بخش جنگ روانی شبکه‌های مجازی و ماهواره‌های سهمگین دشمنان بین‌المللی ما وجود دارد که با کارهای هنری و تبلیغاتی کار خود را پیش می‌برند، در داخل کشور ما هم عده‌ای نفوذی وجود دارند که اشخاص قابل توجه مردم را از چشمشان بیندازند، دروغ می‌گویند سندهای دروغین ارائه می‌کنند و می‌خواهند بگویند همه فسادکار و خرابکار هستند این کار نفوذ و جنگ روانی است.

وی با اشاره به جنگ ادراکی و نفوذ دشمن از این طریق گفت:‌ دشمن شرایطی را پیش می‌آورد تا مردم از تریبون‌های خود مطلب را دیر باور کنند، اما زمانی که شبکه بیگانه نکته‌ای را بیان کرد در جان مردم می‌نشیند و این خطرناک است.

خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه تصریح کرد: نفوذ معرفتی و شناختی هم از دیگر خطرات فعلی است، جنگ شناختی و معرفتی خطرناک‌ترین تاکتیک دشمن برای به هم ریختن ما است، یعنی کاری می‌کنند که مردم منکر را معروف و معروف را منکر طلقی کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقتدار موشکی و هسته‌ای و علمی‌مان جزو مؤلفه‌های قدرت ماست،‌گفت: دشمن تا دید جوان‌های ما غنی‌سازی 20درصدی را تأمین کرده و رآکتور تهران را با استقلال و شرف بدون نیاز به بیگانه تأمین کردند به تکاپو افتاد و توافق غیرمتوازن عاقبت به شر را بر ما تحمیل کرد. اگر ما این قدرت را نداشتیم این‌ها ما را اینگونه به حساب نمی‌آورند، بنابراین باید قله‌های علم را فتح کنیم و جوانان ما این آمادگی را دارند.

خطیب جمعه این هفته تهران یادآور شد: آنچه که زیر پرچم علمی و جهشی جوانان کشورمان به وجود آمده است، عده ای آن را تهدید تلقی کردند و گفتند ما این را برای چه می‌خواهیم و در واقع می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند تا کار ما را یکسره و تمام کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حضور جمهوری اسلامی در منطقه، دفاع از مظلومان عالم را لازمه وجدان بشری و متدین بودن و تبعیت از قرآن کریم خواند و گفت:‌ مسئله داعش موضوع عراق و سوریه نبود، در واقع آتشی بود که برای ما روشن کرده بودند و از آنجاها شروع کرده بود. ما با دشمن در خارج از مرزها مقابله کردیم و نه تنها برای خودمان بلکه برای دنیا موجب امنیت شده‌ایم.

حجت الاسلام و السلمین صدیقی با اشاره به اینکه جالب است حال که یک خطر جدی را از پیش روی همه برداشتیم می‌گویند سوریه را رها کنید،‌ عنوان کرد: این همان نفوذ معرفتی و شناختی است که می‌خواهد از این طریق گفتمان ایجاد کند و آنچه موجب قدرت و امنیت استرا از ما بگیرند.

انتهای پیام    313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha