شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قلم

حوزه/ حجت‌الاسلام احمدی گفت: ارزش قلم به نویسنده آن بستگی دارد و نویسندگان و صاحبان قلم هستند که به فرهنگ هویت و معنا می‌دهند، چراکه پویایی یک جامعه بسته به صاحبان اندیشه و قلم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام مهدی احمدی، پیش از ظهر امروز در جمع مسئولین و نویسندگان حوزوی در مدرسه علمیه محسنیه قزوین، با اشاره به جایگاه قلم در اسلام، اظهار داشت: جایگاه قلم و نقش آن در پویایی اندیشه نوجوانان و جوانان، مردم، فرهنگ سازی و همچنین بیان واقعیت‌های یک جامعه بسیار با اهمیت و جایگاه ویژه‌ای را دارد.

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه ارزش قلم همیشه و در هر عصری نمایان است به شرطی که قلم در دست افرادی باشد که به اعتبار قلم ارج نهند و از قلم در راه خدمت به خلق و به‌ویژه افراد محروم بکارگیرند، تصریح کرد: اگر قلم‌به‌دست افراد صاحب‌قلم و خوش‌فکر و بلند اندیشه باشد جایگاهی رفیع و استوار دارد.

وی با بیان اینکه در ارزش قلم همین بس که بسیاری از انقلاب‌ها، نهضت‌ها،‌ تحولات فرهنگی اجتماعی از آثار قلمی نشأت می‌گیرد، افزود: اگر عمیق به مسئله توجه کنیم، ابتدای هر حرکتی از قلم و آثار قلمی شکل می‌گیرد، پس از ارزش زیادی برخوردار است.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: ارزش قلم به نویسنده آن بستگی دارد و نویسندگان و صاحبان قلم هستند که به فرهنگ هویت و معنا می‌ بخشند، چراکه  پویایی یک جامعه بسته به صاحبان اندیشه و قلم دارد.

وی اظهار کرد: در قرآن تحت عنوان «القلم و مایسطرون» و در روایات قلم برابر با خون شهدا تعبیر شده و ازاین‌رو، از ارزش زیادی برخوردار است.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: برای انعکاس مسائل سیاسی، اجتماعی و مشکلات مردم حتماً باید مباحث توسط صاحبان قلم و اهل تحقیق انعکاس پیدا کند و یکی از همین راه‌ها نوشتن مقالات، کتب و ... است که توسط اهل‌قلم باید نوشته شود.

وی افزود: در قرآن تأکید شده است که قسم به قلم و آنچه می‌نویسد و خواهند نوشت، بنابراین ارزش قلم بسته به نحوه بیان مطلب است که این مطلب می‌تواند حقایق را برای افراد جامعه بیان کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha