شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مردم آمریکا

حوزه/ سازمان بنیاد اخبار دینی در کلمبیای آمریکا اقدام به راه اندازی یک پادکست آموزش اسلامی با عنوان «چشم انداز نو اسلامی» کرده است که هدف آن روشنگری درباره دین اسلام در میان مخاطبان غربی غیرمسلمان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از religionnews، بنیاد اخبار دینی که مقر آن در شهر کلمبیا در ایالت میسوری مرکزی آمریکا واقع شده اقدام به راه اندازی یک پادکست آموزشی اسلامی «چشم انداز نو اسلامی» کرده است. هدف این پادکست اسلامی، روشنگری درباره دین اسلام در میان مخاطبان غربی و سنت های اسلامی از منظر اسلام و مسلمانان اعلام شده است.

مجری این پادکست قاسم رشید، نویسنده  پرفروش ترین کتاب سال و منتقد، استاد دانشگاه سابق در برنامه مطالعات اسلامی دانشگاه هاروارد و مدیر اجرایی پروژه صلح، یک سازمان غیردولتی به هدف ایجاد جنبش علیه گروه های نفرت محور از میان جوانان است.

تام گالاگر رئیس و مدیر اجرایی بنیاد اخبار دینی در این باره گفت: یکی از اهداف اولیه این بنیاد افزایش ادبیات دینی در پی ایجاد یک جهان مسالمت آمیز بر اساس درک متقابل است.

این مقام رسانه ای افزود: یک نظرسنجی اخیر از مرکز تحقیقات پیو دریافته که 65% مهاجرین مسلمان در آمریکا و 91% مسلمانان به دنیا آمده در این کشور با تبعیض های گسترده مواجه هستند.

کالاگر در ادامه گفت: سوءبرداشت های زیادی درباره اسلام و مسلمانان در آمریکا وجود دارد و این پادکست می تواند قدمی در جهت آموز جامعه درباره هر دو باشد.

رشید مجری و یکی از سازندگان این برنامه نیز گفت: من از کارکردن با این شبکه برای ایجاد یک گفتگوی هیجان انگیز و حقیقی درباره اسلام به ویژه برای شنوندگان غیرمسلمان و خارجی بسیار هیجان دارم.

لازم به ذکر است ایده ایجاد این پادکست اولین بار در اوایل سال 2018 داده شد و از آن زمان تاکنون در حال توسعه بوده است. تصمیم اخیر دیوان عالی ایالات متحده در خصوص تایید فرمان اجرایی «منع ورود مسلمانان» که توسط دونالد ترامپ ارائه شده، تصمیم برگزار کنندگان برای ایجاد این پادکست را قطعی تر ساخته است.

رشید در این باره نیز گفت: من معتقدم همشهریان آمریکایی شایسته یک نگاه دوم به اسلام با صدای یک مسلمان آمریکایی، رها از سیاستمداران و به اصطلاح کارشناسان هستند. یک نگاه رها از تابوهای پرسیدن «سئوالات غلط» بوده و در عوض یک گفتگوی صادقانه که امیدوارم در آن یادگیری وجود داشته باشد را به همراه خواهد داشت. ما از قبل میهمانان خوب زیادی را انتخاب کرده ایم که می توانند به پرسش های زیادی درباره جهان، حقوق زنان و مشکلات اجتماعی پاسخ دهند.

پادکست «چشم انداز نو اسلامی» به مدت زمان 1 ساعت و از 30 جولای 2018 میلادی آغاز به کار خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha