جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ خالد النعمانی خطیب جمعه نجف اشرف

حوزه/ شیخ خالد النعمانی در خطبه نماز جمعه گفت: امروز یاد آور آزادی موصل می شویم و به تمامی جهان تاکید می کنیم که آزادی موصل با فتوای آیت الله سیستانی و اراده ملت انجام گرفت و عامل بین المللی، عامل اصلی پیروزی این جنگ نبود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ خالد النعمانی امام جمعه موقت نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه، گفت: امروز یاد آور آزادی موصل می شویم و به تمامی جهان تاکید می کنیم که آزادی موصل با فتوای آیت الله سیستانی و اراده ملت انجام گرفت و عامل بین المللی، عامل اصلی پیروزی این جنگ نبود.

وی افزود: نقش بسیج مردمی را که در کنار نیرو های مسلح نقش مهمی داشت، فراموش نمی کنیم.

شیخ النعمانی در خصوص حوادث اخیر بصره گفت: این حق ملّت است که تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کند و قانون اساسی نیز به آن اشاره دارد. دولت نیز باید از تظاهر کنندگان حمایت کند.

امام جمعه موقت نجف اشرف اشاره کرد: در تاریخ 17 جولای 1968، حزب بعث بر عراق مسلط شد و هدفش جنگ علیه دین و نابودی علما، بستن دهان ها و غرق کردن کشور در جنگ هایی بود که سی و پنج سال طول کشید.

شیخ النعمانی سکوت جامعه بین المللی را در برابر بحران بحرین و رنج و سختی ملت بحرین، به ویژه بعد از وخامت سلامت آیت الله عیسی قاسم و انتقال وی به بیمارستان های لندن، محکوم کرد.

حضرت معصومه(س) نقش مهمی در تبدیل قم به شهر علمی حوزوی داشت

وی در خطبه دینی با اشاره به اینکه، این روز ها در سالگرد شهادت آیت الله شیهد محمد صادق صدر قرار داریم، گفت: شهید صدر یک انعطاف دینی در تاریخ معاصر عراق بوجود آورد و نقش مرجعیت را در قیام امت تثبیت کرد.

شیخ النعمانی افزود: ما نباید جنایت های رژیم بعث و نقش آن را در حذف علما و تعقیب آنان و جنگ علیه آزادی دینی و فرهنگی فراموش کنیم.

امام جمعه موقت نجف به میلاد مبارک حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و فضیلت این بانوی بزرگ در تبدیل شهر مقدس قم به دومین شهر بزرگ علمی حوزوی بعد از نجف اشرف، اشاره کرد و گفت: حضرت معصومه (س) نقش بزرگی در پناه دادن به عراقی ها در دوران رژیم صدام داشت و مردم به خاطر ظلم و ستم و آزار بعثی ها به آن جا پناه می بردند.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha