جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی حکیم

حوزه/ آیت الله حکیم دانشجویان را به استفاده از فرصت موجود برای بهره مندی و توشه برداری از فرهنگ دینی دعوت کردند و گفتند: در دوره های گذشته دست یابی به معارف دینی بسیار سخت بود و مردم از ترویج، چاپ و حتی خواندن آن محروم بودند، امّا کتاب های غیر مجاز به صورت گسترده منتشر می شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جمعی از دانشجویان شرکت کننده در دوره تابستانی فرهنگی که از سوی بخش جوانان و دانشگاهِ دفتر آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف برگزار می شود، با معظم له دیدار کردند.

حضرت آیت الله حکیم دانشجویان را به استفاده از فرصت موجود برای بهره مندی و توشه برداری از فرهنگ دینی دعوت کردند و گفتند: در دوره های گذشته دستیابی به معارف دینی بسیار سخت بود و مردم از ترویج، چاپ و حتی خواندن آن محروم بودند، امّا کتاب های غیر مجاز به صورت گسترده منتشر می شدند.

ایشان افزودند: جوانان با شرکت در این دوره ها برای ساختن یک شخصیت محکم و توانا برای خدمت به دین، جامعه و اعتقادات تلاش کنند.

فتوای جهاد همه توطئه ها را خنثی کرد

معظم له تصریح کردند: پایبندی به اعتقادات همگی را از گمراهی نجات داد و مؤمنین با تمسک به دین و مقدسات، فتوای جهاد کفایی را لبیک گفتند و این فتوا تمامی موازین، معادله ها و توطئه ها را تغییر داد و خنثی کرد.

جوانان در خدمت به دین، جامعه و اعتقادات مسئولیت پذیر باشند

آیت الله حکیم از دانشجویان خواستند که در خدمت به دین، جامعه و اعتقادات خود که از زمان معصومین (ع) تا کنون ثابت مانده است، مسئولیت پذیر باشند.

شایان ذکر است که بخش جوانان و دانشگاه دفتر حضرت آیت الله حکیم  در تعطیلات تابستان پذیرای دانشجویان از سرتاسر دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی عراق است و در این دوره اقدام به برگزاری کنفرانس های دینی در خصوص اعتقادات، مسائل شرعی و ارشاد می کند و کاروان های زیارتی به زیارتگاه های مقدس در شهر سامرا، کاظمین، کربلا، نجف اشرف و کوفه راه اندازی می کند.

قشر فرهنگی به مسئولیت خود در قبال جوانان عمل کنند

جمعی از مربیان و فرهنگیان شهر کوت عراق با آیت الله سید محمد سعید  حکیم دیدار کردند.

حضرت آیت الله حکیم در این دیدار از مربیان و فرهنگیان خواستند به مسئولیت خود در قبال جوانان عمل کرده و آنان را به دین حق و اعتقادات ثابت از طریق دلیل و برهان و بیان ساده و نرم، دعوت کنند.

ایشان افزودند: جوانان را به ثبات بر همان مبانی و اصولی که قرآن کریم ترسیم کرده و حضرت رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) آن را پیاده کردند، ارشاد کنید.

برپایی مناسبت های دینی و زیارت عتبات نشانگر رابطه معنوی مؤمن و معصومین (ع) است

حضرت آیت الله حکیم خواستار توجه به برپایی مناسبت های دینی و زیارت عتبات و زیارتگاه های مقدس شدند و اشاره کردند: این موارد نشانگر رابطه معنوی انسان مؤمن و معصومین (علیهم السلام) است که این کار از طریق دلبستگی به آن بزرگوارن و حرکت و ثبات در مسیر و راه آنان میسر می شود.

ایشان در پایان از حامیان مؤسسات خیریه متکفل ایتام تشکر کرده و تاکید کردند که هدف بزرگ آنان تربیت یتیم و ساختن شخصیت و استقلال او باشد تا بتواند با تکیه بر خودش وارد زندگی شود.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha