جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دبیر جشنواره علامه حلی مازندران

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه امروز نیازمند تولید و نوآوری در عرصه علم است، تصریح کرد: برای تحقق این مسأله مهم توجه به تحقیق و پژوهش امری لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد صادق فاضل، معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران، امروز در کارگاه پژوهشی که با حضور طلاب شرکت کننده در نهمین دوره تابستانه این مدرسه برگزار شد، با مهم ارزیابی کردن مسأله پژوهش در حوزه، خواستار برنامه ریزی مدون مدارس علمیه به منظور پرداختن به این موضوع مهم شد.

وی با اشاره به این که حوزه برای نقش آفرینی در عرصه های علمی نیازمند توجه ویژه به تحقیق و پژوهش است، افزود: پژوهش یکی از ارکان مهم حوزه های علمیه است که هیچ گاه از این مرکز مهم دینی جدا نخواهد شد.

حجت الاسلام فاضل از پژوهش به عنوان یکی از شاخصه های مهم تحول در حوزه یاد کرد و گفت: تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در موضوع تحول نیازمند توجه جدی به مسأله تحقیق و پژوهش دارد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که باید طلاب ما از همان پایه های ابتدایی با مهارت های پژوهشی آشنا شوند، خاطرنشان کرد: عدم آشنایی طلاب با مهارت های لازم در این بخش، آینده علمی یک طلبه را با مشکل مواجه خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یک طلبه در سطوح بالای حوزه به طور حتم نیازمند آشنایی با مهارت های پژوهشی است، تصریح کرد: به همین دلیل باید از پایه های ابتدایی توجه به پژوهش باید به عنوان یک درس و مهارت علمی تدریس و تبیین شود.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که امروز آموزش ما در مدارس علمیه باید پژوهش محور باشد، خاطرنشان کرد: اگر مطالب و مباحث علمی حوزه به صورت پژوهش محور به طلاب منتقل شودف به طور حتم اثرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه در حال حاضر شاهد یک بی انگیزگی میان طلاب در حوزه پژوهش هستیم، تصریح کرد: این وظیفه مدیران و اساتید مدارس علمیه است که انگیزه های لازم را برای پرداختن به مسأله تحقیق و پژوهش میان طلاب تقویت کنند.

وی با بیان این که پژوهش در حوزه باید از حاشیه به متن وارد شود، خاطرنشان کرد: تحقیق و پژوهش یک علم است که باید در مدارس علمیه به طور جدی و کاملاً برنامه ریزی شده تدریس شود.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که رشد و بالندگی امروز حوزه مرهون تلاش ها و مجاهدت های علمی و پژوهشی علما و بزرگان دینی در ادوار مختلف تاریخ است، گفت: مراجع دینی و علمای حوزه تحقیق و پژوهش را به عنوان یک موضوع محوری در برنامه های خود داشتند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که همان تلاش ها و مجاهدت های علما موجب ماندگاری آثار و تألیفات ارزشمندی برای ما شده، خاطرنشان کرد: امروز مدارس علمیه نیز با تقویت تحقیق و پژوهش، ضمن حفظ آن میراث گرانبها در جهت تقویت آن گام بردارند.

وی با تأکید براین که حوزه امروز نیازمند تولید و نوآوری در عرصه علم است، تصریح کرد: برای تحقق این مسأله مهم توجه به تحقیق و پژوهش امری لازم و ضروری است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha