دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معاون فرهنگی اوقاف مازندران

معاون فرهنگی اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که با ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) می توانیم خلأ معنوی موجود در جامعه را پر کنیم، گفت: نباید بگذاریم برخی خلأهای موجود در جامعه با فرهنگ منحرف غربی برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، جمعه شب در مراسمی که به مناسبت دهه کرامت، در امامزاده یحیی(ع) ساری برگزار شد با تبریک دهه کرامت، گفت: این ایام فرصت بسیار مناسبی برای گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که متأسفانه جامعه اسلامی آن طور که شایسته است به وظیفه خود در برابر اهل بیت(ع) عمل نکرده، افزود: به دلیل تعصبات جاهلانه و عدم شناخت صحیح، امروز اهل بیت(ع) در میان امت اسلامی مظلوم هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که معارف اهل بیت(ع) عامل رشد و بالندگی جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: عمل به معارف اهل بیت(ع) جامعه را از مسیر انحراف و تباهی مصون خواهد ساخت.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) موجب نشاط جامعه خواهد شد، تصریح کرد: در سایه فرهنگ اهل بیت(ع) می توانیم امید را همواره در جامعه اسلامی زنده نگه داریم.

حجت الاسلام قربانی با تأکید براین که حفظ سلامت معنوی جامعه در گرو ترویج معارف اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: کمرنگ شدن فرهنگ دینی در جامعه موجب بروز بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی شده است.

وی با بیان این که دشمنان به دنبال کمرنگ کردن هویت دینی و ارزشی مردم هستند، تصریح کرد: باید برای جلوگیری از این توطئه دشمن معارف اهل بیت(ع) را در همه بخش های جامعه ترویج و نهادینه کنیم.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که با ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) می توانیم خلأ معنوی موجود در جامعه را پر کنیم، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم برخی خلأهای موجود در جامعه با فرهنگ منحرف غربی برطرف شود.

حجت الاسلام قربانی با تأکید براین که دین و ارزش های الهی جامعه را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار می دهد، گفت: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام دینی مقتدر در دنیا حاضر است به دلیل تکیه بر معارف دینی و اهل بیت(ع) است.

وی به وجود حرم های مطهر حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در قم و مشهد اشاره کرد و افزود: امروز به برکت حضور این امام معصوم شاهد رشد و تعالی معنوی و دینی در ایران اسلامی هستیم.

معاون فرهنگی اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که امامزادگان و بقاع متبرکه بسیاری در مناطق مختلف کشور وجود دارند، خاطرنشان کرد: حضور هر یک از این امامزادگان واجب العظیم برکات ارزشمندی بسیاری برای مردم این مناطق به وجود آورده است.

حجت الاسلام قربانی به سابقه دیرینه مردم مازندران در تبعیت از اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: تشکیل نخستین حکومت شیعی در طبرستان نشان دهنده عشق و ارادت مردم این منطقه به اهل بیت(ع) بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی اهل بیت(ع) و امامزادگان از مظلومیت خارج شدند، گفت: امروز حرم های مطهر حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) از یک عظمت خاصی برخوردار است و این به برکت انقلاب اسلامی است.

معاون اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که اهل بیت(ع) نیازی به ما ندارند؛ بلکه این ما هستیم همواره به کمک آن عزیزان نیازمندیم، خاطرنشان کرد: با تکیه بر سیره اهل بیت(ع) می توانیم به جایگاه ارزشمندی در عرصه های مختلف دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که اهل بیت(ع) همواره با مردم با گشاده رویی و مهربانی رفتار می کردند، گفت: امروز این نوع رفتار پسندیده که برگرفته از سیره اهل بیت(ع) باید رویکرد مسئولان نظام اسلامی قرار گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha