دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

مسئول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که متأسفانه برخی از طلاب تنها برای اخذ مدرک وارد حوزه می شوند که این بسیار اشتباه است، تصریح کرد: حوزه جای اخذ مدرک نیست بلکه طلبه باید علم دین را بیاموزد و به جامعه منتقل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین احمد شفیعی، مسئول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری امروز در جمع طلاب شرکت کننده دوره تابستانه این مدرسه با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و در پیش بودن میلاد با سعادت امام رضا(ع)، بر ضرورت بهره گیری طلاب از سیره و روش اهل بیت(ع) در زندگی فردی و اجتماعی خود تأکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود از طلاب و روحانیان به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ و ترویج دین در جامعه یاد کرد و افزود: طلاب حوزه به عنوان ادامه دهندگان مسیر انبیاء و اولیای الهی وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با تأکید بر این که طلبه باید همه توان خود را به منظور صحیح آموختن به کار گیرد، خاطرنشان کرد: تحصیل، تهذیب و تبلیغ وظیفه ای که طلاب حوزه باید در مقاطع مختلف به آن توجه کنند و در جهت تحقق آن گام بردارند.

مسئول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که طلاب باید در رفتار، اخلاق و اعمال خود دقت کنند، بیان داشت: هر رفتار و عمل نادرستی از سوی یک طلبه می تواند موجب خدشه دار شدن جایگاه ارزشمند روحانیت در جامعه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که حفظ شأن و جایگاه لباس روحانیت یکی از مهم ترین وظایف طلاب است، خاطرنشان کرد: همه تلاش یک طلبه باید حفظ و تقویت جایگاه روحانیت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با تأکید براین که اعمال و رفتار یک طلبه از سوی جامعه به طور دقیق رصد می شود، تصریح کرد: پس باید به گونه ای رفتار کرد که مردم یک طلبه را الگوی اخلاقی و رفتاری خود قرار دهند.

مسئول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت، خاطرنشان کرد: طلبه باید با اخلاق و رفتار حسنه مردم به ویژه نسل جوان را به سوی دین و ارزش های الهی جذب کند.

وی با بیان این که رفتار طلاب باید جاذبه داشته باشد نه دافعه، تصریح کرد: هر چه بتوانیم تعامل و ارتباط خود را با مردم بیشتر تقویت کنیم، به طور حتم در هدایت مردم به سوی ارزش های الهی بیشتر موفق خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که طلبه برای موفقیت باید مجاهدت کند و به راحتی نمی تواند به درجات علمی بالا در حوزه دست یابد، افزود: اگر امروز می بینیم علما و مراجع دینی به این جایگاهی که امروز در آن قرار دارند رسیدند و دست یافتند سال ها مجاهدت و ممارست کردند.

مسئول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که خوشبختانه به برکت انقلاب امکانات و ظرفیت مناسبی برای تحصیل طلاب در حوزه فراهم شده است، خاطرنشان کرد: با اراده استوار و نیت الهی می توان به جایگاه های رفیع در حوزه رسید.

وی با بیان این که متأسفانه برخی از طلاب تنها برای اخذ مدرک وارد حوزه می شوند که این اشتباه است، تصریح کرد: حوزه جای اخذ مدرک نیست بلکه طلبه باید علم دین را بیاموزد و به جامعه منتقل کند.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با تأکید براین که طلبه باید در هر سطحی باید برای خود برنامه ریزی مدونی داشته باشد، خاطرنشان کرد: عدم برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص از جمله آسیب هایی است که طلاب حوزه را تهدید می کند.

مسئول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که امروز جامعه از حوزه و حوزویان انتظارات بسیاری دارد، تصریح کرد: طلاب و حوزویان باید با مجاهدت های علمی خود نیازهای روز جامعه را تأمین کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علوی IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 0
    درود خدا بر شما عالم جلیل قدر که عامل به فرمایشاتتان هستید. انشالله در پناه امام زمان همچنان مایه افتخار و زینت بخش جامعه علمی ساری و استان مازندران باشید.