جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مکتب امام صادق

حوزه/ کارگاه آموزشی مکتب امام صادق(ع) با حضور امام جمعه مرند و معاون هماهنگ کننده نهاد فرآیند تحقق انقلاب اسلامی سپاه و به همت مدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان(عج) در شهر زنوز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت زاده امام جمعه مرند، دوشنبه شب در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی مکتب امام صادق(ع) در شهر زنوز اظهار داشت: تعداد ۲۸۰ دانش آموز و طلبه از استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در این کارگاه آموزشی شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه موضوعاتی از قبیل افزایش بصیرت، معرفی، ترویج و تبلیغ اندیشه و سبک زندگی اسلامی از سرفصل های کارگاه های همایش مکتب امام صادق(ع) است، تاکید کرد: این دوره و کارگاه آموزشی با هدف کاربردی کردن معارف اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام ششم شیعیان برگزار می شود.

امام جمعه مرند برگزاری حلقه‌ های معرفتی، سلسله نشست ‌های پرسش و پاسخ و کارگاه‌ های آموزشی را از دیگر بخش های این دوره آموزشی برشمرد و گفت: یکی از مهم ‌ترین ویژگی ‌های این کارگاه آموزشی حضور مشترک طلاب و دانش ‌آموزان هم سن و سال در کلاس ‌های آموزشی بود.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت ‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه نباید از مسائل فرهنگی و اثرات تخریبی ناشی از تهاجم فرهنگی غافل شد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، به عنوان دیده بانی امین و آگاه به تمام مسائل، بیشترین تاکید را بر فرهنگ و وضعیت اجتماعی جامعه دارد که این نشان از اهمیت بالای این موضوع دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده، تهاجم و مشکلات فرهنگی را بسیار خطرناک تر از مسائل دیگر جامعه دانست و ادامه داد: تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن به دلیل نداشتن ظاهری تخریبی و به دور بودن از هیاهوی رسانه ای بسیار خطرناک است.

امام جمعه مرند بر ضرورت احیای سبک زندگی اسلامی ایرانی تاکید کرد و ابراز داشت: ایران اسلامی دارای فرهنگ بسیار غنی است که باید در جهت احیای سبک زندگی اسلامی ایران، برای مردم تبیین شود.

ولایتمداری؛ مهم ترین صلاح برای مقابله با دشمن

سردار محسن پاکیار معاون هماهنگ کننده نهاد فرایند تحقق اهداف انقلاب اسلامی نیز در این مراسم ابراز داشت: تربیت نیروهای مخلص برای انقلاب اسلامی با الگوگیری از مکتب اسلام و اهل بیت(ع) ضروری است.

سردار پاکیار با اشاره به تلاش دشمن برای ناامید کردن مردم تاکید کرد: دشمن طی این چهار دهه تلاش کرده تا عملکرد انقلاب اسلامی را سیاه جلوه کند، اما پشتیبانی مردم از ولایت فقیه و حضور آنان در صحنه، توطئه های دشمن را نقش برآب کرده است.

معاون هماهنگ کننده نهاد فرایند تحقق اهداف انقلاب اسلامی با بیان اینکه حماسه سازی های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، حقیقت اسلام و قرآن را تبیین کرد، اظهار داشت: اگر چه امروز جنگ نظامی و سخت به اتمام رسیده، اما دشمن از توطئه ها و شیطنت های خود دست برنداشته است.

سردار پاکیار افزود: جنگ دیروز مرزها و جبهه ها، امروز به خانه ها کشیده شده و دشمنان که می ترسند ایران اسلامی الگویی برای سایر ملل اسلامی باشد، مدام دسیسه و توطئه چینی می کنند.

وی با اشاره جنگ اقتصادی امروز دشمن علیه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز علیه انقلاب اسلامی ایران، تحریم و توطئه وجود دارد و در محاصره جنگ اقتصادی قرار داریم، اما به برکت خون شهدا و دستاوردهای انقلاب اسلامی، روز به روز قدرتمند تر و مقاوم تر می شویم.

معاون هماهنگ کننده نهاد فرایند تحقق اهداف انقلاب اسلامی با اشاره به مهم ترین راهکار مقابله با توطئه های دشمنان عنوان کرد: پایداری در برابر دشمن، توکل به خداوند متعال و توجه به جایگاه والای ولایت فقیه مهم ترین صلاح در برابر دشمنان نظام اسلامی است و صلاح کار ملت در این است که به فرامین مقام عظمای ولایت گوش جان بسپارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha