جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری

حوزه/ ایران در قرن ها پیش، در برخی از علوم دارای مرجعیت علمی بود که جهان استعمار این را از ما گرفت به همین خاطر یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران رسیدن به خودکفایی، سپس تولید و مرجعیت علمی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، در فضایی صمیمی، دانش آموزان نخبه و برتر علمی(کنکور و المپیادها)، پرورشی و ورزشی شهرستان بوشهر با حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در بوشهر در این نشست با بیان اینکه تمدن های بشری همیشه مبتنی بر دانش و علم بوده اند، اظهار داشت: علم و دانش مهم ترین زیرساخت تولید تمدن، حفظ و ارتقاء سطح تمدن است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه دانش و علم یکی از مقولات مهم و سرنوشت ساز حیات انسانی است، افزود: اگر دانش و علم نباشد، قطعاً با جهل نمی توان تمدن آفرید و پیشرفت کرد.

وی، اولین معلم انسان را خود خداوند عنوان کرد و بیان داشت: خداوند اولین چیزی که به انسان آموخت، علم است و در بین جوامع بشری این علم را یکی از وجوه برتری انسان قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در ادامه گفت: با نگاهی به تاریخ علم در جهان از ابتدا تا کنون، چون علم اقتدار و ثروت می آفریند همیشه جهان استکبار به دنبال مصادره و اسارت علم بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: از دیدگاه اسلام علم یک مقوله انسانی و موهبت الهی است که خداوند خلاقیت آن را به انسان داده و این علم باید برای عدالت، رشد و پیشرفت شخصی و اجتماعی، تمدن انسانی بیافریند.

وی افزود: ایران در قرن ها پیش، در برخی از علوم دارای مرجعیت علمی بود که جهان استعمار این را از ما گرفت به همین خاطر یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران رسیدن به خودکفایی، سپس تولید و مرجعیت علمی است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: لازمه رسیدن به این مرجعیت، توجه ویژه به آموزش و پرورش است چون جوانه‌ی تمامی این امور از آموزش و پرورش است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: آموزش و پرورش یک معنای جامع است و تنها ادارت آموزش و پرورش متکفل این معنا نیستند، بلکه کل جامعه از جمله خانواده ها و محیط های اجتماعی باید آموزش و پرورش باشند.

وی تأکید کرد: همه باید دست به دست هم دهند که نسلی تربیت شود که در آینده پروفسور حسابی ها و شهید مطهری های بسیار داشته باشد.

در ابتدای این دیدار چند تن از دانش آموزان به بیان نکته نظرات خود پرداختند. همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به هر کدام از این دانش آموزان یک جلد کتاب «بیست گفتار در علم و فنآوری» که از نوشته های خود ایشان می باشد را به آنها اهدا نمود.

پس از این نشست نیز دانش آموزان نماز ظهر و عصر خود را به امامت حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اقامه کردند و در پایان مهمان سفره ناهار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بودند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha