چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امیر عطاء الله جباری

حوزه/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم بر لزوم آشنا کردن هر چه بیشتر مردم با سیره اهل بیت(ع) به واسطه ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام امیرعطاالله جباری در حاشیه نشست کتاب خوانی در امامزاده سید علی(ع) قم با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اهمیت کتاب و کتاب خوانی در فرهنگ دینی ما تا آن جاست که بزرگترین میراث اهل بیت(ع) و بالاتر از آن کلام خدای متعال از طریق کتاب به دست ما رسیده است و ما باید حافظ و قدردان این میراث بی نظیر معنوی و دینی باشیم.

وی همچنین با ابراز خرسندی از استقبال بسیار خوب مردم و خانواده های قمی از برگزاری جشنواره کتاب خوانی رضوی گفت: بی شک برگزاری این گونه جشنواره ها موجب آشنا تر شدن مردم و نسل جوان با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) به خصوص سیره و کلام نورانی امام رضا(ع) می شود که قطعاً خود برکات فرهنگی و اجتماعی بسیاری نیز به همراه دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی به جهت ویژگی‌های متمایزی که نسبت به دیگر جشنواره‌ها داشته در طول سه سال اخیر نقش بسزایی در معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی و فعالیت‌ها و برنامه‌های کتابداران استان قم به آحاد مردم داشته است

وی اضافه کرد: حقیقتاً این جشنواره به یک دورهمی صمیمی و تاثیرگذار برای فرزندان در کانون گرم خانواده منجر شده و فارغ از فضای مجازی و بازی‌های همه اعضا خانواده را مشتاق به امر مطالعه می‌کند.

حجت الاسلام جباری همچنین گفت: از سویی استقبال گسترده مردم برای حضور در این مسابقه ملی نشان از علاقه آنان به فرهنگ و مطالعه به ویژه الگو برداری از سیره ائمه اطهار(ع) دارد و همین مساله نیز منجر به شکل گیری انگیزه و امید برای تلاش بیشتر مسئولان فرهنگی در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی شده است.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha