جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماجد غماس  رئیس دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق در ایران

حوزه/ ماجد غماس گفت: مراجع ایران و عراق در طول تاریخ نشان دادند، هرگاه دشمنان اسلام به دنبال توطئه ودعواهای مذهبی در مسلمین بودند، با فتاوای این علما، توطئه و نقشه دشمنان خنثی شده است .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه   ماجد غماس نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری حوزه  پیرامون ضرورت اتحاد مسلمانان جهان و شیعیان در برابر دشمنان به ویژه صهیونیست ها و آمریکا گفت: احساس می شود با توجه به چالش هایی که جهان اسلام به خصوص تشیع امروز با آن روبرو است، استکبار جهانی متوجه قدرت شیعه در سطح جهانی شده است .

وی ادامه داد:  توطئه ها روزبه روز  بیشتر شده و انگیزه های دشمنان برای نابودی و تضعیف تشیع و اسلام در  جهان نیز بیشتر شده است.

نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق به اهمیت وحدت در امت اسلام اشاره کرد و افزود: وحدت مراجع و علمای دین امری مهم است و رهبر انقلاب به آن اشاره کردند  و تاکید کرند باید از همه چیز بگذریم تا وحدت حفظ شود چه در عراق چه در افغانستان و ایران و نیجریه و...  زیرا ما امروز به وحدت گروه های اسلامی بیش از گذشته نیاز داریم .

وی اظهار داشت: ارتباطات وسیعی بین حوزه های علمیه ایران و عراق و مراجع آن وجود دارد و البته امروز این ضرورت احساس می شود که این وحدت و روابط به سایر کشورهای اسلامی و در سطوح مختلف انتقال یابد.

غماس در ادامه در پاسخ به این سوال که علمای عراق و مجلس این کشور  برای وحدت مسلمانان در سراسر جهان اسلام  چه کاری می توانند انجام دهند؟ گفت: مراجع ایران و عراق در طول تاریخ نشان داده اند که دشمنان اسلام در سراسر این بلاد اسلامی تلاش زیادی کرده اند تا وحدت مسلمانان را بر هم بزنند، لذا هرگاه دشمنان اسلام به دنبال توطئه و ایجاد درگیری های مذهبی میان مسلمانان بودند، با فتاوای  این علما، توطئه و نقشه دشمنان خنثی شده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha