جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام خادمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به ضرورت همراهی خانواده در پیشبرد اهداف الهی، گفت: در قشر طلبه و روحانی همراهی خانواده‌ها سبب موفقیت طلاب در ایفای رسالت تبلیغی و طلبگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست هماهنگی ماه محرم، به حرکت دسته‌جمعی امام حسین(ع) همراه با خانواده‌شان اشاره و اظهار کرد: این حرکت دسته‌جمعی همراه با خانواده می‌خواهد به ما بگوید، خانواده انسان نیز باید اسلامی شود.

وی با اشاره به آیاتی از سوره عصر، ادامه داد: طبق محتوا و تفسیر آیات این سوره، ایمان لازم است، ولی کافی نیست و کفایت آن در صورت وجود عمل صالح در کنارش است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به ضرورت همراهی خانواده در پیشبرد اهداف الهی، گفت: در آیه پایانی سوره عصر، سفارش به‌حق در کنار سفارش به صبر آمده است، این یعنی برای پیروزی هم شناخت حق لازم است و هم صبر کردن در راه احقاق حق لازم است، از این آیات نتیجه‌گیری می‌شود حرکت انسان به‌تنهایی لازم است، ولی کافی نیست، کفایت زمانی حاصل می‌شود که خانواده نیز همراه انسان باشند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: در قشر طلبه و روحانی هم همراهی خانواده‌ها سبب موفقیت طلاب در ایفای رسالت تبلیغی و طلبگی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صبر بر مصیبت‌ها مسِ وجود انسان را تبدیل به طلا می‌کند، با اشاره به سخنان حضرت زینب(س) در مجلس یزید که فرمودند به‌جز زیبایی چیزی ندیدم، افزود: این جمله مبیّن تأثیر بسیار زیاد صبر بر مصائب کربلا بر شخصیت حضرت زینب(س) بوده، اگر زینب کبری(س) در زمان فعلی شاهد این بمباران‌ها در ممالک شیعی مثل یمن و سوریه بود باز هم این جمله زیبا را بر زبان مبارکش جاری می‌کرد.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: صبر بر مصیبت‌ها ناخالصی‌ها را از وجود انسان پاک می‌کند، در آیه صد و پنجاه و ششم سوره بقره که می‌فرماید «وَلَنَبْلُوَنَّکمْ بِشَیءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ» به این مسئله اشاره شده است، گاهی مصیبت‌ها برای امتحان ما است و ما باید از آن سربلند بیرون بیاییم، باید در مصیبت‌ها مسِ وجودی ما تبدیل به طلا شود.

وی با اشاره به پاسخ زیبای زینب کبری(س) در رد زخم‌زبان‌های عبیدالله بن زیاد به این‌که خواست خداوند بود که شما رسوا شدید، ابراز داشت: زینب کبری در اوج وقار و استواری با بیان اینکه «فاجر رسوا می‌شود» طوری از حرکت و قیام سیدالشهدا دفاع کرد که عبیدالله ابن زیاد گفت، این زن مثل پدرش صحبت می‌کند و این جمله نشانه این است که خانواده امام حسین(ع) اسلامی شده بود.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: در راستای رسیدن به رضایت الهی باید خانواده نیز همراه انسان اسلامی شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha