جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: از هنرهای محتوایی در تبلیغ غدیر فشرده‌سازی آن است، به‌گونه‌ای که بعداً مخاطب آن را باز کند و به دیگران ابلاغ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در کارگاه آموزشی مهندسی تبلیغ غدیر که با حضور روحانیان مبلغ، طلاب و اساتید حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به اجمال و تفصیل محتوایی در تبلیغ غدیر، اظهار کرد: غدیر از یک‌سو محتوای فشرده و از سوی دیگر محتوای گسترده‌ای برای آیندگان و نسل‌های مختلف دارد.

وی افزود: غدیر یک سخنرانی یک‌ساعته به ضمیمه وقایع سه‌روزه بود، اما پایه‌گذار آینده‌ای بود که تا قیامت باید بر اساس آن بنا می‌شد، لذا از اینجا می‌فهمیم که محتوای غدیر از روز اول سنگین و پرحجم بوده، اما به دلیل فشردگی در خطابه یک‌ساعته و مراسم سه‌روزه دیده نمی‌شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با یادآوری محتوای گسترده غدیر برای نسل‌ها، با بیان اینکه اصل واقعه از چهار نگاه قابل درجه‌بندی است، ادامه داد: برنامه یک‌ساعته با توقفی ناگهانی، مراسمی سه‌روزه با حضور 120 هزار نفر، توطئه‌های منافقین در پشت پرده غدیر و برنامه‌ای مفصل با پیش‌بینی‌های لازم چهار نگاه به واقعه غدیر است.

وی با بیان اینکه محتواهای بعد از واقعه غدیر تا امروز از چهار نگاه قابل درجه‌بندی است، اضافه کرد: غدیر با نکات شاخص و اهداف پیگیری شده، غدیر درگیری علمی و عملی با دشمن در چهارده قرن، غدیر اسناد و منابع محکم هزار و 400 ساله و غدیر تحلیل‌های عمیق و نتایج اعتقادی در قرن پانزدهم محتواهای واقعه غدیر هستند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: از هنرهای محتوایی در تبلیغ غدیر فشرده‌سازی آن است، به‌گونه‌ای که بعداً مخاطب آن را باز کند و به دیگران ابلاغ کند.

وی ادامه داد: نخستین قدم در راه خلاصه گویی غدیر را خداوند در قرآن آورده و فرموده است: «یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیک مِنْ رَبِّک وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ یعْصِمُک مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا یهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرِینَ» که هر کلمه از این آیه بعد عظیمی از ماجرای غدیر را به مخاطب انتقال می‌دهد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: در این آیه کلمه «الرَّسُولُ» و کلمه «مِن رَّبِّک» الهی بودن غدیر، کلمه «بَلِّغْ» عمومی بودن ابلاغ، کلمه «وَإِنلَّمْتَفْعَلْ» شرایط خطرناک غدیر، «یعْصِمُک» پشتیبانی الهی و «الْکافِرِینَ» تساوی انکار غدیر را به مردم منتقل می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha