پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری اعلام برنامه های دهه امامت و ولایت

حوزه/ ظریف منش، مردمی بودن، مشارکت همگانی و فراگیر بودن را از امتیازهای برنامه های دهه امامت و ولایت بنیاد بین المللی غدیر بر شمرد و از بازسازی واقعه غدیرخم در ۱۰۰ نقطه کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حسین ظریف منش، مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر ظهر امروز در تشریح ویژه برنامه های دهه امامت و ولایت خاطرنشان کرد: تعظیم شعائر الهی و بیان فلسفه و حقیقت غدیر از اهداف برنامه های این دهه است.

وی خاطرنشان کرد: غدیر یک حقیقت همیشه جاری در بستر زندگی انسان ها است که اگر به آن توجه شود مشکلات جهان به ویژه جوامع اسلامی حل می شود.

ظریف منش، برنامه های دهه امامت و ولایت را به سه بخش تبلیغ، معرفت افزا و بیانگر آداب و مناسک تقسیم کرد و یادآور شد: ترویج غدیر، بیان فضائل آموزه های علوی، ترویج نهج البلاغه و ترویج زیارت جامعه کبیره چهار محور برنامه های این بنیاد است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر، براساس سخنان مراجع عظام تقلید یکی از برکات برنامه های دهه امامت و کرامت را ایجاد نشاط معنوی در جامعه برشمرد و تأکید کرد: بیان فضائل امیرمؤمنان(ع) سبب کم شدن فاصله مردم و مسئولین، سالم سازی دستگاه ها، حل مشکلات اقتصادی، ایجاد صلابت و اقتدار و... می شود.

وی همچنین غدیر را محور وحدت دانست و با تأکید بر این که شیعه و سنی درباره اصل غدیر اختلافی ندارند، گفت: در همین راستا همایش های «ولایت محور وحدت» در استان های سنی نشین کشور نیز برگزار می شود.

ظریف منش، مردمی بودن، مشارکت همگانی و فراگیر بودن را از امتیازهای برنامه های دهه امامت و ولایت بنیاد بین المللی غدیر بر شمرد و تصریح داشت: در برگزاری این برنامه ها سازمان ها، ارگان ها و نهادهای مختلفی حضور دارند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر، شعار امسال دهه امامت و ولایت را «لبیک یا رسول الله» بیان کرد و خاطرنشان ساخت: برنامه های غدیر تنها به این دهه مختصر نمی شود بلکه در طول سال جاری شاهد برگزاری «جشنواره بین المللی شعر غدیر»، «جشنواره بین المللی تقدیر از آثار برتر دانشجویی»، «جشنواره تقدیر از آثار برگزیده فضای مجازی»، «همایش بانوان غدیر پژوه» و... در استان های مختلف کشور خواهیم بود.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه بازسازی واقعه غدیر، برگزاری صدها کارآگاه غدیرشناسی، برگزاری نماز عید سعید غدیرخم، خطبه خوانی، تجلیل از سادات شهید، اطعام 2 میلیون نفر، برگزاری همایش تبیین مباهله، راهپیمایی غدیر، بازسازی واقعه غدیرخم در 100 نقطه کشور(شامل 28 منطقه سنی نشین)، اعزام مبلغ به روستاها، برپایی ایستگاه های صلواتی و... در دهه امامت و ولایت در سراسر کشور خبر داد.

ظریف منش، از اعلام آمادگی 60 نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و 700 مرکز برای برگزاری مراسم های دهه امامت و ولایت در خارج از کشور خبر داد.

انتهای پیام/

313/43

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha