شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسینی قزوینی

حوزه/ رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج) گفت: مساله ولایت همانند نماز، روزه حج و زکات نیست و نبی مکرم اسلام(ص) در غدیر خم می خواست به مردم بگوید که ولایت هم سنگ توحید، معاد و نبوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی شب گذشته در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به مقام والای امیر مومنان علی(ع)، بیان داشت: سخن گفتن پیرامون حضرت علی(ع) و مقامات عالیه ایشان به جز کسانی که متصل به چشمه الهی هستند برای ما میسر نیست.

وی با اشاره به حدیث نبوی نسبت به مقام امیرمومنان علی(ع) تصریح کرد: نبی مکرم اسلام(ص) می فرمایند، علی، خدا را جز من و تو کسی نشناخت و غیر از من و خدای تعالی نیز کسی امیر مومنان علی(ع) را درک نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گفت: آنچه از امام علی(ع) در روایات بیان شده به قدر فهم مردم بوده و تمام فضایل ایشان به علت ترس از غلو برای مردم بیان نشده است.

وی در ادامه افزود: برای شناخت اهل بیت(ع) و پرهیز از هر گونه غلو در مورد آنها باید خط قرمز بندگی و عبد بودن اهل بیت(ع) فراموش نشود، امیر مومنان علی(ع) می فرمایند که ما را در حد ربوبیت بالا نبرید و ما بنده ای از بندگان خدا  هستیم و با حساب این دو مورد هرچه از فضایل ما می دانید نقل کنید.

رئیس سابق شبکه جهانی ولایت اظهار داشت: رسالت، ولایت و وصایت امیر مومنان علی(ع) بار ها در بین مردم بیان شده بود و اولین بار این مساله در سال اول رسالت پیامبر(ص)  و نزد 40 نفر از اهل قریش بیان شده بود.

وی در ادامه با اشاره به اتفاقات بعد از فتح مکه و ماجرای حسادت خالد ابن ولید نسبت به امیر مومنان افزود: زمانی که عده ای برای شکایت از امیر مومنان علی(ع) نزد پیامبر(ص) حاضر شدند، نبی مکرم اسلام(ص) به آنها فرمود علی از من است و من از علی هستم و او ولی بعد از من است.

رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) گفت: در واقعه غدیر خم در منابع اهل سنت آمده که بالغ بر 12 هزار نفر به مدت سه روز در گرمای شدید توقف کردند و نبی مکرم اسلام(ص) برای آنها سه ساعت پیاپی سخنرانی کرده است.

وی در ادامه افزود: سوال اینجاست که هدف نبی مکرم اسلام(ص) بیان مساله که بارها در بین مردم تاکید کرده بوده و مردم را نگه داشته، یا اینکه به دنبال بیان مطلبی گران سنگ است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی مطرح کرد: تاریخ و اندیشمندان باید پاسخ این مطلب را بدهند که چرا از واقعه پر اهمیتی همچون خطبه نبی مکرم اسلام(ص) در غدیر خم را بعضی از مورخان و کتب مهم اهل سنت چیزی را بیان نکرده و یا اینکه به اختصار بیان کرده اند، البته حقانیت غدیر خم از همین بیان مختصر نیز به اثبات می رسد.

وی در ادامه افزود: تمام کسانی که در واقعه غدیر خم و در حج حضور پیدا کردند همه افراد پا به رکاب نبی مکرم اسلام(ص) بودند اما پیامبر اسلام(ص) برای آنها از توحید، معاد، نبوت و مساله ولایت گفت، بدین معنا که نبی مکرم اسلام(ص) در واقعه غدیر از ناحیه خدای تعالی هدفی والا بر عهده داشت.

وی در پایان گفت: مساله ولایت همانند نماز، روزه حج و زکات نیست و نبی مکرم اسلام(ص) در غدیر خم می خواست به مردم بگوید که ولایت هم سنگ توحید، معاد و نبوت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha