چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فردوسی پور

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان افرایش نشاط بین طلاب و افزایش مهارت تبلیغی آنان را از اهداف درون گروهی و تقویت رابطه بین مردم و روحانیت به همراه پرکردن خلاهای موجود در عرصه تبلیغی را از اهداف برون گروهی جهادگران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام فردوسی پور امروز در همایش «جهاد دائمی به سبک ولی» در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد،  در جمع گردهمایی مسئولین گروه های جهادی تبلیغی حوزه های علمیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه مباحث جهادی و تاکیدات صورت گرفته در این زمینه گفت: مساله جهاد برای روحانیون امروز مساله اساسی بوده و برای خود روحانیون مطرح است که بدانند تکلیف آنان چیست و چه کارهایی بر عهده دارند.

وی با بیان این که باید دید جامعه چه انتظاراتی از روحانیون وجود دارد، تصریح کرد: اقبال مردم به روحانیت امروز با گذشته متفاوت شده و مردم در مسائل دنیوی و اقتصادی آنان را محل رجوع می دانند، بنابراین امروز باید دید در حکومت اسلامی روحانیت چه نقشی بر عهده دارد و انتظارات از روحانیون در زمینه مسائل جهادی چگونه برآورده می شود.

حجت الاسلام فردوسی پور با بیان این که هدایت های فکری و دینی، سیاسی و راهنمایی در عرصه های خدمات اجتماعی، سه رسالت عمده روحانیت است، تصریح کرد: طلاب علوم دینی باید با کسب آگاهی های مورد نیاز، خود را برای ایفای مسئولیت های تعیین کننده آماده کنند و  در عرصه های اجتماعی به هدایت فکری و معنوی مردم و بصیرت افزایی بپردازند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این که در عرصه های مختلف اجتماعی در همه عرصه هایی که مردم نیاز داشتند، مقام معظم رهبری نیز حضور بهم رساندند بخصوص در شهرستان فردوس که از همه برای یاری کمک طلبیدند، افزود: رژیم با این حرکت ایشان مخالفت کرد اما ایشان در نهایت استقامت کردند که خداوند نیز می فرماید اگر امروز عزت و افتخاری وجود دارد همه به دنبال حضور در عرصه های اجتماعی است و رسالت امروز ما نیز تبیین حضور گروه های جهادی در عرصه های اجتماعی است.

وی با بیان این که گروه های جهادی مجموعه خودجوش با ماهیت حوزوی هستند که به شکل تشکیلاتی با هدف تبلیغ دین مبین اسلام به محرومیت زدایی فرهنگی در راستای اهداف اسلام ناب می پردازند، به یکی از مهمترین شاخصه های گروه های جهادی یعنی مردمداری اشاره و بر ضرورت استفاده بهینه از امکانات و استمرار فعالیت های جهادی در عرصه های مختلف تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فردوسی پور با اشاره به ضرورت برگزاری تشکل های جهادی خاطر نشان کرد: امروز در حوزه خراسان 180 گروه جهادی برای خدمت رسانی در عرصه های مختلف شکل گرفته و گروه های جهادی با اخلاص و همت کار می کنند و در عرصه هایی که مردم نیاز دارند، حضور پررنگ و پرشوری دارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این که کمبود نیروهای جهادی در مناطق محروم مستلزم حضور پرشور این گروه هاست، اظهار کرد: باید گروه های جهادی با همت بلند خود به مسائل اقتصاد مقاومتی نیز ورود کنند.

وی در ادامه تقویت نشاط بین طلاب و افزایش مهارت تبلیغی آنان را از اهداف درون گروهی و تقویت رابطه بین مردم و روحانیت به همراه پرکردن خلاهای موجود در عرصه تبلیغی در مناطق محروم را از جمله اهداف برون گروهی گروه های جهادی عنوان و ابراز کرد: باید هر سال این هفته به عنوان نمادی برای گروه های جهادی باشد تا جهادگران ضمن هم اندیشی و تعامل با یکدیگر، حرکت مقام معظم رهبری را تبیین و به مطالبات ایشان و نظام جمهوری اسلامی پاسخ دهند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha