جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 461080
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
اخبار کوتاه

حوزه/ تقدیر فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) از نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، جلسه هماهنگی شورای سیاست گذاری کنگره سرداران و دوهزار شهید استان، اجرای ۵۰۰ برنامه ویژه غدیر و تجلیل از بازنشستگان ایثارگر استان از مهمترین اخبار فرهنگی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، صبح امروز شنبه دیدار فرماندهان منطقه پدافند هوایی جنوب به مناسبت سالروز تأسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد.

در جریان این دیدار لوح تقدیری ازسوی امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) به حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اهدا شد.

 جلسه هماهنگی شورای سیاست گذاری کنگره سرداران و دوهزار شهید استان

جلسه هماهنگی شورای سیاست گذاری کنگره «سرداران و 2000 شهید استان بوشهر» با حضور حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان و جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی استان برگزار شد.

سردار علی رزمجو در این دیدار رسالت و وظیفه همه مردم و مسئولان در قبال خون پاک شهدا را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: 14 سال پیش در استان بوشهر نخستین کنگره شهدا و دو هزار شهید استان برگزار شد که با هماهنگی مطلوب و همکاری مردم و مسئولان از جایگاه مهمی برخوردار بود.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به برگزاری دومین کنگره سرداران و دوهزار  شهید استان بوشهر  تصریح کرد: این کنگره سال آینده برگزار که از هم اکنون کمیته‌های 20 گانه آن تشکیل شده است.

لازم به ذکر است که کنگره «سرداران و دوهزار شهید استان بوشهر» در نیمه دوم سال 98 در بوشهر برگزار خواهد شد.

امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان ۵۰۰ برنامه ویژه غدیر اجرا کرد

مسئول امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر از اجرای ۵۰۰ برنامه ویژه غدیر در سطح استان خبر داد.

خدیجه گرشاسبی ۱۲ شهریور ۹۷ بیان کرد: امسال بانوان استان از شهر و روستا در هیئات مذهبی با ۵۰۰ برنامه متنوع که شامل مولودی خوانی، سخنرانی، مسابقات فرهنگی، احکام خطبه خوانی و جشن های شادی بود عید غدیر را گرامی داشتند.

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته فرهنگی دینی استان بوشهر ادامه داد: تمامی هیئات مذهبی و محافل خانگی بانوان بوشهری در روز غدیر با اجرای جشن های ویژه این پرداختند.

مسئول امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه سخنان خود افزود: ما باید تلاش کنیم این روز سرنوشت‌ساز جهان اسلام را تبیین کنیم و به جوانان امروز و نسل فردا فرهنگ غدیر را به تصویر بکشیم.

وی گفت: باید جوانان را به امر واجب ولایت آشنا سازیم و آنان را بر سر سفره زیبای علوی سیراب کنیم تا هرگز فکر نشستن بر سر سفره بیگانه نباشند.

برگزاری مراسم تجلیل از بازنشستگان ایثارگر استان بوشهر

مراسم تجلیل از بازنشستگان ایثارگر استان بوشهر برگزار شد که در جریان این مراسم از تعداد 60 نفر از بازنشستگان ایثارگر(کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی) استان تجلیل به عمل آمد.

رضا حقیری در حاشیه مراسم تجلیل از بازنشستگان ایثارگر (کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی) استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران، بازنشستگان را ذخایر ارزشمند دانست و اظهار داشت: اگرچه این عزیزان به مقام بازنشستگی نائل گردیده‌اند اما بایستی از تجربیات ارزنده آن‌ها و انتقال آن به کارکنان جدیدالورود به نحو مناسبی استفاده کرد.

وی افزود: یکی از راه‌های که می‌تواند بازنشستگان را هم چنان به‌عنوان یک نیروی فعال و پویا درصحنه نگه دارد توجه بیش‌ازپیش مسئولین کانون به بحث سلامت و نشاط بازنشستگان است که در حقیقت جزئی از نیازهای اولیه این عزیزان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد بوشهر اضافه کرد: تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان در آموزه‌های دینی و اخلاقی یک ارزش است و باید از تجربیات گران‌بهای این عزیزان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و کاری بهره‌مند گردیم.

وی تصریح کرد: باید ظرفیت‌های همکاران بازنشسته را به‌خوبی شناسایی کرده تا با تعامل بیشتر با این عزیزان بتوان در رابطه با فعالیت‌های قابل‌واگذاری به همکاران بازنشسته مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح اخذ و از تجارب این مجموعه نیز استفاده بهینه به عمل آید.

حقیری خاطرنشان کرد: تجارب ارزنده بازنشستگان باید در زمان خدمت مستندسازی شود تا به‌عنوان یک سند برای کسب تجربه نیروهای جدید ثبت گردد.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha