جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عظیم آسوده

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۶۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان، گفت: در قالب این طرح ۵۳ روحانی مبلغ از حوزه‌های علمیه قم و مشهد به امامزاده‌های شاخص استان اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع طرح بصیرت عاشورایی برگزار شد، از اجرای این طرح ملی در 65 امامزاده و بقعه متبرکه استان هم‌زمان با ماه محرم خبر داد.

وی با اشاره به مشارکت 53 روحانی مبلغ اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد در اجرای این طرح، افزود: برگزاری تجمع «لبیک یا حسین(ع)» در روز دوم محرم با شرکت اعضای هیئات مذهبی در شش شهرستان استان ازجمله برنامه‌های اصلی این طرح محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی ادامه داد: همچنین همایش شیرخوارگان حسینی با شرکت نوگلان و طفلان به همراه مادران آن‌ها در شش امامزاده شاخص استان، همایش «احلی من العسل» با حضور نوجوانان حسینی در روز هفتم محرم و تجمع رهروان زینبی با شرکت بانوان در روز یازدهم محرم از دیگر برنامه‌های شاخص طرح بصیرت عاشورایی است که در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

به گفته وی برپا کردن خیمه‌های معرفت در 20 امامزاده، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در 40 امامزاده با امامت روحانیان مبلغ اعزامی، برپایی ویژه نماز ظهر عاشورا در 35 امامزاده و مراسم سخنرانی و عزاداری با حضور وعاظ برگزیده کشور از دیگر برنامه‌های طرح بصیرت عاشورایی در خراسان شمالی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت حدود پنج هزار و 500 موقوفه با افزون بر 10 هزار رقبه در استان، اظهار کرد: نیات بیش از 65 درصد موقوفات خراسان شمالی روضه سیدالشهدا(ع) و برگزاری مراسم محرم و صفر است.

وی با اشاره به عزم جدی نهاد اوقاف استان برای اجرای دقیق نیات واقفان، افزود: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در دهه نخست محرم امسال با برگزاری مراسم این ایام، افزون بر یک میلیارد تومان اجرای نیات واقفان در خراسان شمالی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی همچنین از ثبت 26 وقف جدید به ارزش ریالی بیش از چهار میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون در خراسان شمالی خبر داد و گفت: افزون بر این 40 وقف جدید دیگر در استان هم در نوبت ثبت هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha