جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام لطفیان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات خراسان رضوی گفت: ظرفیت شبکه تبلیغ استان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است و با توجه به این امر، چهارهزار نفر در محرم و صفر در سطح خراسان رضوی اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام  کاظم لطفیان، در نشست خبری، با اشاره به افزایش 10 درصدی ظرفیت شبکه تبلیغ این استان، گفت: با توجه به این امر، چهارهزار نفر در محرم و صفر در سطح خراسان رضوی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه روشنگری مهمترین رسالت مبلغان در محرم وصفر است و مبلغان می بایست به روشنگری و وحدت در جامعه بپردازند، اظهار کرد: آنان ماموریت تعظیم شعائر مذهبی را بر عهده دارند و به همین علت می بایست تلاش کنند که اسلام عاشورایی و انقلابی در متن تحولات اجتماعی قرار بگیرد.

حجت الاسلام لطفیان با اشاره به اینکه مسائل حاشیه ای که در جامعه وجود دارد، به هیچ عنوان باعث کمرنگ شدن تعظیم شعائر دینی نشده، تاکید کرد: مجلس عزای امام حسین(ع) باید به دنبال تفکر اصیل عاشورایی باشد و اسلام انقلابی را مورد توجه واهتمام قرار دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه شش هزار هیئت های مذهبی در استان خراسان رضوی وجود دارد، ابراز کرد: اسامی سه هزار و 500 مداح در این اداره کل ثبت شده که این ظرفیت رسمی فوق العاده خراسان رضوی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با توصیه بر اینکه در هیئت های مذهبی به جای مظلوم پروری، قهرمان پروری کنند، اظهار داشت: از آنجا که عاشورا مکتب ظلم ستیزی است، هیئت های مذهبی باید به محل و مرکز ظلم ستیزی و استکبارستیزی باشد.

وی همچنین در ادامه درباره اهمیت جلسات خانگی بانوان که در خراسان قدمت بسیاری دارد، گفت و با بیان اینکه برای اولین بار در کشور شورای هیئت های مذهبی ویژه خواهران در مشهد راه اندازی شده است، ابراز کرد: هزار و صد هیئت مذهبی در مشهد ویژه خواهران ثبت شده است که با توجه به وسعت آن، شورایی به صورت جداگانه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha