شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نظری منفرد

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: وقتی انسان به معاد اعتقادی قلبی داشته باشد، هیچ گاه گناه نمی کند، خطبا باید معارف و اعتقادات را در دل نسل جوان نهادینه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد شب گذشته در مراسم عزاداری دهه اول محرم که در منزل آیت الله محسن فقیهی برگزار شد با اشاره به اهمیت تبیین اعتقاد به معاد گفت: راه علاج مشکلات جامعه امروزی نصیحت نیست، بلکه باید باور های جوانان اصلاح شود.

وی تصریح کرد: نصیحت همچون مسکنی است که چند ساعت انسان را از درد رها می کند و زمانی که اثر آن مسکن از بین رفت درد دوباره به سراغ انسان می آید.

این خطیب توانمند گفت: وقتی قیامت در وجود کسی وجود نداشته باشد با شک به همه مسایل می نگرد، آیات فراوانی در قرآن کریم وجود دارد که مساله معاد را مطرح می کند و این مساله نشانگر اهمیت باور به معاد در ادبیات قرآنی است.

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) و اصحاب ایشان با اعتقاد و باور به معاد، این حماسه عظیم را خلق کردند، رجزها و شعارهای لشگر امام حسین(ع) در عاشورا، نشأت گرفته از شعور بود.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: وقتی انسان به معاد اعتقادی قلبی داشته باشد، هیچ گاه گناه نمی کند، خطبا باید معارف و اعتقادات را در دل نسل جوان نهادینه کنند.

وی افزود: نبی مکرم اسلام(ص) در مدتی کوتاه و در بین افرادی که هیچ اعتقادی به خدا و معاد نداشتند طوری تبلیغ دین کرده بود که با اعتقادی راسخ در رکاب پیامبر(ص) به شهادت رسیدند.

این خطیب حوزوی مطرح کرد: اگر بصیرت دینی در انسان ها به وجود آمد جهت گیری ها و موضع گیری های انسان در زندگی به سمت اصلی خود حرکت خواهد کرد.

وی در پایان یادآور شد: حر به امام حسین(ع) عرضه داشت که جنگ با لشکر یزید سر انجامی به سوی مرگ است و امام حسین(ع) در پاسخ می فرمایند، «آیا مرا از مرگ می ترسانی!»، این روحیه نشان می دهد که امام حسین(ع) با اعتقاد به معاد از هیچ مساله ای ترس و واهمه ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha