سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نتانیاهو

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

مقام اطلاعاتی آمریکا شوی جدید نتانیاهو را بهم ریخت

شوی جدید «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره شناسایی یک انبار تازه تجهیزات هسته‌ای در ایران ظاهراً برای آمریکایی‌ها هم چندان سرگرم‌کننده نبوده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نمایش تصاویری مدعی شد که تل‌آویو انبار تازه‌ای از تجهیزات هسته‌ای شناسایی کرده است.وی با تکرار ادعای سرقت اسناد هسته‌ای از ایران، با نشان دادن تصاویری از یک ساختمان در «تورقوز آباد»، مدعی شد که ایران در نزدیکی تهران تجهیزات هسته‌ای دارد که آن را به آژانس گزارش نکرده است. این در حالی است که به گفته او این تصاویر مدت‌هاست که در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته و این نهاد واکنشی به آن‌ها نداشته است.یک مقام اطلاعاتی آمریکا که به شرط عدم افشای نام با رویترز گفت‌وگو می‌کرد سخنان نتانیاهو را «تا حدی گمراه‌کننده» توصیف کرد. او گفته، «اولاً اینکه ما از قبل درباره این تاسیسات اطلاعات داشتیم. داخل آن پر از قفسه‌های پوشه و کاغذ است نه لوله‌های آلومونیوم برای سانتریفیوژ.»مقام آمریکایی در ادامه گفت: "دوم آنکه، آن‌طور که همه تا اینجا می‌دانند در این تاسیسات چیزی وجود ندارد که به این کشور اجازه دهد سریع‌تر از آنچه با روش‌های دیگر می‌تواند با گریز هسته‌ای از برجام به سمت تولید سلاح برود.»یک مقام آمریکایی دیگر هم ادعا کرده آمریکا از وجود تاسیساتی که نتانیاهو اعلام کرده آگاه بوده است.

 

شورای امنیت به ترامپ"نه"گفت

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع "خلع سلاح‌های کشتار جمعی" برگزار گردید، بر خلاف تلاش های آمریکا به جلسه محاکمه و انزوای این کشور و حمایت از برجام تبدیل شد.«دونالد ترامپ» که ریاست این جلسه را به عهده داشت تلاش کرد که جمهوری اسلامی ایران و توافق هسته ای (برجام) را مورد حمله قرار دهد.وی در ابتدا نسبت به گسترش سلاح های دسته جمعی هشدار داد و گفت: هرگز نباید تهدیدهای سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی را فراموش کنیم.ترامپ سپس موضوع را به سوریه کشاند و مدعی شد که ایالات متحده در زمینه مبارزه با سلاح‌های شیمیایی در سوریه اقداماتی انجام داده است.رییس جمهور آمریکا ایران را مهمترین حامی تروریسم دانست و با تأکید بر اینکه این کشور نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد به برجام حمله کرد و گفت: ایران به پول نیاز داشت و توافق هسته‌ای این پول را در اختیار آنها قرار داد. ایران پس از برجام به صدور هر چه بیشتر هرج و مرج در منطقه دست زده است.رییس جمهور آمریکا تهدید کرد: هر کشوری که بخواهد تحریم ها علیه ایران را دور بزند با مجازات های شدیدی روبه رو خواهد شد.ترامپ در ادامه سخنانش بشدت به چین تاخت و این کشور را به قصد داشتن برای دخالت در انتخابات میان دوره‌ای کنگره ایالات متحده در سال جاری متهم کرد. اما سخنان ترامپ در جلسه شورای امنیت، با مخالفت همه اعضا روبرو شد و آمریکا را در انزوا قرار داد.

 

سیلی نفت در گوش ترامپ صدا کرد

همزمان با اوج‌گیری قیمت جهانی نفت، رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به این افزایش ابراز نگرانی کرد.دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تحمل قیمت بالای نفت را نداریم.وی گفت: اوپک و کشورهایی مانند اوپک در حال تیغ‌زدن کشورهای جهان است و من از آن راضی نیستم. ما از کشورهای مجانی حمایت می‌کنیم اما آنها قیمت‌ها را افزایش می‌دهند. این کشورها باید قیمت‌ها را پایین آورده و به شکل فزاینده‌ای هزینه نظامی حمایت از خود را تأمین کنند.یادآور می‌شود قیمت نفت به بشکه‌ای ۸۱ دلار رسید.به نظر می‌رسد مقامات دولت به ویژه وزارت نفت اگر با قاطعیت و طراحی وارد فضاهای رسانه‌ای و تبلیغاتی شوند، می‌توانند از این حربه راهبردی به نفع کشور بهره‌برداری کنند.دولت ترامپ مدعی تحریم‌های نفتی ایران است و کشورها را به خاطر خرید نفت کشورمان تهدید می‌کند.

 

دست تحقیقات قضایی به بالاتر از سیف رسید

یک نماینده مجلس اعلام کرد که در تحقیقات قضایی انجام شده، از ولی الله سیف به بالاتر رسیده‌اند. حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از انتصاب رئیس سابق بانک مرکزی به عنوان مشاور از سوی رئیس جمهور، افزود:گفت: وی متهم است در حدی که حق خارج شدن از کشور را ندارد؛ و حجت‌الاسلام اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا نیز در یکی از مصاحبه‌های خود گفته که در تحقیقات از آقای سیف به افراد بالاتری رسیده‌اند.نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد:زمان این گونه رفتار‌ها گذشته است و مردم به جای اینکه این‌گونه با آنها رفتار شود، منتظر هستند که آرامش را در فضای عمومی کشور ببینند و آنها به دنبال آرامش در فضای اقتصادی کشور هستند.چندی پیش حجت الاسلام روحانی طی حکمی ولی الله سیف رئیس سابق بانک مرکزی را به عنوان مشاور خود در امور پولی و بانکی نصب کرد.

 

صهیونیست ها خان الاحمر را محاصره کامل کردند

نظامیان رژیم صهیونیستی منطقه خان الاحمر را که در معرض ویرانی قرار گرفته است در محاصره امنیتی کامل قرار دادند. این در حالی است که تا دو روز دیگر مهلتی که رژیم صهیونیستی برای تخریب مجتمع عشایر بدوی نزدیک به قدس به پایان می رسد. همزمان شمار از فلسطینیها نماز جمعه را به نشانه حمایت از این منطقه در آنجا ادا کردند.مسیر کوهستانی دشواری که از قلب کوه های قدس می گذرد تنها مسیری است که فلسطینی ها و دیگر گروه هایی که به نشانه اعلام همبستگی با منطقه خان الاحمر به حرکت درآمدند، می توانند از آنجا رد شوند تا خود را به اردوگاه محاصره شده الاعتصام برسانند؛ این منطقه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی محاصره امنیتی شده است؛ این منطقه در خطر تخریب است کما اینکه به نظر می رسد تخریب این منطقه از اوایل ماه آینده آغاز شود."ولید عساف"، رئیس شورای دیوار حائل و شهرک سازی گفت: ما برای یک جنگ فرسایشی طولانی مدت آماده ایم.خان الاحمر تا این لحظه ثابت کرده است که اراده محکم هر غیر ممکنی را ممکن می کند.

 

فیس بوک حمله امنیتی را تایید کرد

شرکت فیسبوک از تاثیر گذاری یک مشکل امنیتی بر 50 میلیون حساب کاربری خبر داد.شرکت فیسبوک اعلام کرد، تیم مهندسی این شرکت در تاریخ 25 سپتامبر مشکلی امنیتی را کشف کرده که تقریبا بر 50 میلیون حساب کاربری تاثیر گذاشته است.شرکت فیسبوک اعلام کرد نمی داند که چه کسی مسئول این حملات امنیتی است یا اینکه این حملات از کجا صورت گرفته اند.

 

عفو بین الملل قصور پزشکی در زندان‌های بحرین را تایید کرد

سازمان عفو بین الملل روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که زندانیان بیمار در بند زندان های رژیم آل خلیفه بحرین با قصور پزشکی مواجه اند.سازمان عفو بین الملل در گزارش خود آورده است: بیماران زندانی مبتلا به سرطان یا ام اس در زندان های بحرین به خدمات درمانی تخصصی و داروهای خاص دسترسی ندارند.در این گزارش آمده است: براساس اطلاعات موثق از خانواده شماری از زندانیان بحرینی، زندان های این کشور علیه بیماران محدودیت های پزشکی اعمال می کنند.«دوین کنی» یکی از محققان سازمان عفو بین الملل در منطقه خلیج فارس نیز گفت: اطلاعات به دست آمده از زندان های بحرین حاکی از قصور پزشکی و بدرفتاری عمدی با زندانیان است.بسیاری از زندانیان بحرینی پس از ناآرامی ها سال 2011 در این کشور از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و روانه زندان شدند.

 

حقوق بشر برای فشار بر عربستان نامه نوشت

«غاده الریان» پژوهشگر دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه  در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از عربستان خواست تا بازداشت های مستبدانه در حق فعالان به ویژه زنان و شخصیت های مخالف سیاست های این کشور متوقف کند.دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه تاکید کرد: مقامات عربستان اخیرا تلاش کردند تا به صورت ناعادلانه احکامی را با استفاده از دادگاه های ویژه جنایی و قانون مبارزه با تروریسم برای مقابله با فعالان اجرا کنند.الریان افزود: چند هفته پیش، مقامات سعودی با اتهامات دروغین و واهی حملات سرکوب گرانه ای را ضد فعالان زن عربستان انجام دادند و به دلیل فعالیت های حقوقی و بشردوستانه آنها را بازداشت کردند؛ بازداشت شدگان زن خواستار بهبود وضعیت حقوق زنان در عربستان شدند.این پژوهشگر از شورای حقوق بشر خواست تا برنامه هایی را برای اعمال فشار بر عربستان به منظور توقف اقدامات مستبدانه و سرکوبگرانه اش اتخاذ کنند.

 

دومینوی استعفای افسران سعودی بالا گرفت

فعال توئیتری معروف سعودی به نام «مجتهد» در تازه ترین افشاگری خود علیه خاندان آل سعود نوشت: بیش از ۶۰ افسر سعودی با درجه های مختلف نظامی استعفای خود را ارائه داده اند.وی در ادامه افزود: دلیل این استعفا احساس گناه نسبت به آنچه در یمن در حال جریان است در کنار ترس از قرار گرفتن در لیست سیاه بین المللی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در یمن است.مجتهد تاکید کرد: مقامات نظامی عربستان با اکثر این استعفاها موافقت نکرده اند و محمد بن سلمان ولی عهد عربستان به این استعفاها به دیده یک جرم می نگرد.این در حالیست که رژیم آل سعود و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان بارها برای تقویت روحیه نظامیان سعودی که در تجاوز نظامی به یمن شرکت داشته اند امتیازاتی به آنها داده است.

 

کاخ سفید ایران را تهدید کرد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه کارزار فشار حداکثری، از زبان یاوهگویی و تهدید علیه ایران استفاده کرد و هشدار داد مبادا اروپاییها بخواهند تحریمهای آمریکا را دور بزنند.جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه تلاش هماهنگ اعضای دولت واشنگتن به اعمال فشار حداکثری، با حضور در نشستی به میزبانی گروه ضدایرانی «متحد علیه ایران هسته‌ای» (UANI)، مدعی شد اگر ایران رفتار خود را تغییر ندهد، تاوان سختی خواهد پرداخت.وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم اروپا یا هرکس دیگری از بند تحریم‌هایمان فرار کند.بولتون در ادامه گزافه‌گویی‌های خود افزود: آمریکا ساده‌لوح نیست. دوره مصونیت تهران به سر آمده و اگر آنها رفتار خود را عوض نکنند، تاوان سختی پس خواهند داد. به ادعای بولتون، دولت ترامپ کارزار فشاری را با هدف مقابله با نقشه‌های ژنرال قاسم سلیمانی تدارک دیده است.این درحالی است که وی پیش از آغاز سخنرانی در پیام‌هایی ضد و نقیض از اشتیاق برای برخورداری از روابط عالی با ایران سخن گفته بود و حتی در پیامی توییتری، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران را مردی بسیار دوست‌داشتنی خطاب کرده بود.

 

ایران دست تعامل عربستان را رد کرد

«یوسف العتبیه»، سفیر امارات در واشنگتن، «برایان هوک»، دستیار ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و «عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان روز سه‌شنبه در نشست یک لابی ضدایرانی درباره ایران شرکت کردند.«عادل الجبیر»، وزیر خارجه عربستان در نشست سالانه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که وابسته به رژیم صهیونیستی است گفت: «هر بار دست تعامل [به سوی ایران] دراز کردیم، دستمان را رد کردند. دیگر بس است. باید با خشونت ایران مقابله کنیم.»الجبیر که کشورش به دلیل همکاری با تروریست‌های القاعده در حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در مظان اتهام قرار دارد در این نشست ایران را به حمایت از القاعده متهم کرد.«برایان هوک» هم در این نشست گفت که سیاست کاهش تحریم‌ها علیه ایران موثر واقع نشده و آمریکا اکنون کارزاری برای فشار بر این کشور ایجاد کرده است.او مدعی شد «فرهنگ اهمال» باعث افزایش نفوذ ایران در منطقه شده است. او مدعی شد لبنان صحنه بازی ایران است و ادامه داد: «نمی‌توانیم اجازه دهیم ایران در یمن، عراق و سوریه لبنان‌سازی انجام دهد.»

 

داعش گروه خفته را علیه مشترک المنافع ها تشکیل داد

رئیس مرکز ضد تروریستی کشورهای مشترک المنافع از تصمیم گروه تروریستی داعش برای جذب نیروهای جدید از کشورهای این منطقه و طرحی برای تشکیل گروه جدید موسوم به «خفته» سخن به میان آورد.ژنرال آندری نیوکوف رئیس مرکز ضد تروریستی کشورهای مشترک المنافع در حاشیه دومین مرحله از مانور ضد تروریستی 2018 گفت: داعش که در تمام کشورهای مشترک المنافع به عنوان گروه ممنوعه شناخته می شود به دنبال تاسیس گروهی تحت عنوان 'گروه خفته' است.به گفته ژنرال سیداراف، گروه تروریستی داعش قصد دارد از افغانستان به عنوان مرکز مهم آموزش نیروهای خود استفاده کند که برای تحقق طرح موسوم به خلافت بزرگ که قلمرو کشورهای آسیای مرکزی و جنوب شرق آسیا را شامل می شود، وارد عمل شوند، زیرا این گروه تروریستی همچنان به جذب شهروندان کشورهای آسیای مرکزی از جمله ازبکستان و تاجیکستان به صفوف خود ادامه می دهد.

 

انتفاضه اقصی از فلسطینیان 7 شهید گرفت

شمار شهدای حملات نظامیان صهیونیست به راهپیمایی بزرگ بازگشت در نوار غزه به هفت نفر رسید.این حملات دستکم 500 زخمی برجا گذاشت. امروز درگیری های شدیدی در تظاهرات مناطق مختلف کرانه باختری صورت گرفت. خبرگزاری صفا فلسطین گزارش داد هزاران نفر همانند هفته‌های گذشته در اردوگاه‌های واقع در شرق نوار غزه هفتاد و پنجمین راهپیمایی بزرگ حق بازگشت را به راه انداختند.راهپیمایی حق بازگشت که فروردین ماه در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا شروع شده، این جمعه نیز با حمله نظامیان صهیونیست به افراد شرکت کننده در این راهپیمایی‌ها رو به رو شد.نظامیان رژیم صهیونیستی با پرتاب گاز اشک‌آور و تیراندازی به سمت فلسطینیان خواستند مانع برگزاری این راهپیمایی و ورود آن‌ها به سرزمین‌های غصب شده شوند.بیست و هفتمین راهپیمایی حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی، به دلیل همزمانی با انتفاضه مسجد الاقصی در زمان «آریل شارون»، نخست وزیر معدوم رژیم اشغالگر ۲۰۰۰ که با یورش به مسجد الاقصی شروع شد، «انتفاضه اقصی» نامیده شده است.

 

چین به آمریکا هشدار داد

چین به آمریکا هشدار داد به اتهامات و اقدامات علیه این کشور پایان دهد.سخنگوی وزارت خارجه این کشور در نشست خبری با رد ادعای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر دخالت پکن در انتخابات میاندوره ای آمریکا گفت: چین همواره از اصل دخالت نکردن در امور داخلی کشورها پیروی کرده است، این سنت دیپلماتیک چین است و جامعه جهانی خوب می داند چه کشورهایی عادت به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر دارند.گنگ شوانگ به دولت آمریکا توصیه کرد: سخنان و رفتار نادرست خود را متوقف کند.

 

ایرباس و بوئینگ زیر ذره بین مجلس رفتند

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از تفحص از چگونگی قرارداد وزارت راه با "ایرباس" و "بوئینگ" را که در مجلس کلید خورده است، تشریح کرد.محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عملکرد دولت در خرید چند فروند هواپیمای (ATR)، "بوئینگ" و "ایرباس" پس از توافق برجام، گفت: بر همین اساس، طرح تحقیق و تفحص از چگونگی قرارداد‌های وزارت راه و شهرسازی برای خرید این هواپیما‌ها را در مجلس آغاز کردیم.وی با اشاره به جزئیات طرح تحقیق و تفحص مجلس از نحوه خرید هواپیما‌های (ATR)، "بوئینگ" و "ایرباس" پس از توافق هسته‌ای، افزود: در این تحقیق و تفحص قصد داریم موضوع نحوه پرداخت هزینه خرید، چگونگی مسدود کردن راه‌های بدعهدی طرف مقابل در صورت نقض برجام و نیز چگونگی انعقاد قرارداد با شرکت‌های هواپیماسازی را بررسی کنیم.رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: پس از اینکه تحقیق و تفحص از نحوه قرارداد وزارت راه و شهرسازی با شرکت‌های هواپیماسازی (ATR)، "بوئینگ" و "ایرباس" در صحن پارلمان تصویب شد، اعضای آن مشخص شدند. هیئتی متشکل از تحقیق و تفحص‌کنندگان تشکیل و گزارش نهایی آن ظرف ۶ ماه آینده تکمیل و تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌شود.

 

علم‌الهدی برای  FATF خط‌ونشان کشید

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت:چرا کارگزاران ما در مقابل قضیه دلار و کاهش ارزش پول ملی بی‌تفاوت هستند. کاهش ارزش پول ملی عادی شده و همه سکوت کردند.دشمن با توطئه دیگر سراغ ما آمده؛ یک مشت جانور درنده را با پول گول می‌زند تا این‌ها در اهواز و در روز افتخار سالگرد دفاع‌مقدس مرد و زن بی‌دفاع و بی‌گناه را به خاک و خون بکشد؛ دشمن قدرت رزم ندارد و در مصاف نیروهای مسلح رزمنده ما کاری نمی‌تواند بکند و سراغ مرد و زن بی‌گناه آمده است و بچه 4 ساله می‌کشد؛ این نهایت ضعف و زبونی دشمن و بی‌دینی و بی‌ایمانی دشمن است.کسانی که بچه کشتند و در زمره تروریسم هستند و حتی شورای امنیت نیز مجبور شد این عملیات را به‌عنوان تروریسم تصویب کند.نمایندگان مجلس بدانند چه چیزی را تصویب می‌کنند و به چه چیزی تن می‌دهند؟ این کنوانسیون پول می‌گیرد تا آدم بکشد و وابستگان همین کنوانسیون راه را برای آن‌ها باز می‌کنند و آیا از همین راه جلوی آزادی ما را نمی‌گیرند؟ تصویب FATF خیانت به خون شهدای اهواز است

 

توطئه مجازی برای ویزای اربعین خنثی شد

شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین اخبار منتشره درفضای مجازی مبنی اینکه با دستور وزارت خارجه عراق قیمت ویزای اربعین یک دلار شد را تکذیب کرد.دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت:دولت عراق از هر مسافر و گردشگری که وارد این کشور می‌شود طبق قانون پنجره واحد علاوه بر دریافت هزینه روادید‌،۱۰دلار هم بابت گردشگری دریافت می‌کند.وی با بیان اینکه امسال قرار شد علاوه بر ۴۰دلار برای زائرین و مسافرین ایرانی ۱۰دلار هم برای گردشگری دریافت کنند که ما با این موضوع مخالفت کردیم، افزود: پیشنهادهای ما در خصوص حذف این ۱۰دلار از چرخه اربعین در دستور کار دولت عراق قرار گرفت.حیدری ادامه داد:عراقی‌ها به ما اعلام کردند چون این موضوع قانون است نمی‌توانیم ان را نقض کنیم و دولت چنین اختیاری ندارد و نهایتا ۱۰ دلار به یک دلار کاهش پیدا کرد.وی گفت: بنا شد زائرین برای ایام اربعین ۴۱دلار پرداخت کنندکه این موضوع تا امروز به صورت رسمی از طرف عراقی ها به ما اعلام نشده است.وی تاکید کرد: تا زمانی که این موضوع اعلام شود ویزای ۴۰دلاری فعلا به قوت خود باقی است.دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: ویزای یک دلاری سوبرداشت در فضای مجازی و رسانه ها بود.

 

عراقچی برای احتمال جنگ نیم بند توضیح داد

عباس عراقچی در مصاحبه با شبکه تی آر تی ترکیه درباره لفاظیهای مقامات آمریکایی درباره ایران گفت: این چیزی جدیدی برای ما نیست. لفاظهای آنها خیلی زیاد علیه ایران همیشه وجود داشته است. نزدیک چهل سال است.وی در ادامه افزود: روسای جمهور آمریکا همیشه این اشتباه را تکرار کرده‌اند که با زبان تهدید با ایرانیها صحبت می‌کنند که هرگز موثر نبوده و در آینده نیز موثر نخواهد بود. ما همیشه ثابت کرده‌ایم که به زبان احترام پاسخ خواهیم داد.عراقچی که در نیویورک به سر میبرد در پاسخ به احتمال تنش نظامی میان دو کشور ایران و آمریکا افزود: در دنیای سیاست همه چیز ممکن است و ما همیشه برای بدترین سناریو آماده هستیم اما اگر نظر من را بخواهید جنگ بعید است. فکر نمی‌کنم آمریکا انقدر ساده لوح باشد که دست به جنگ علیه ایران بزند. آنها بهتر از هر کسی از تواناییهای ما برای دفاع از خودمان و همچنین توانایی ما در پاسخ متقابل در یک جنگ واقعی خبر دارند که ما امیدواریم هیچ وقت اتفاق نیفتد.

 

واشنگتن در سوریه عقب نشینی کرد

«جیمز جفری»، نماینده ویژه دولت "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه گفته ایالات متحده با توسل به زور نیروهای ایران را از سوریه خارج نمی‌کند و امیدوار است که دولت سوریه از حضور این نیروهای بی‌نیاز شود. خبرگزاری اسپوتنیک، سخنان جفری را اینطور پوشش داده است: «ما ایرانی‌ها را به زور از سوریه بیرون نخواهیم راند. حتی فکر نمی‌کنیم که روس‌ها هم بتوانند ایرانی‌ها را به زور از سوریه خارج کنند، چون استفاده از زور باعث [توسل طرف مقابل به] زور و اقدام نظامی می‌شود.»نماینده دولت آمریکا در امور سوریه در ادامه خاطرنشان کرد خروج نیروهای ادعایی ایران در سوریه بایستی از طریق «فشارهای سیاسی» صورت پذیرد. او تاکید کرد: «از لحاظ فنی، دولت سوریه ایرانی‌ها را [برای حضور در این کشور] دعوت کرده است. اما انتظار ما این است که دولت سوریه... در پایان روند سیاسی یا در یکی از مراحل روند سیاسی دیگر نیاز به حضور نیروهای ایران در آنجا را احساس نکند.»بعد از حضور گروه‌های تروریستی در سوریه، ایران به دعوت دولت قانونی این کشور مستشاران نظامی خود را روانه این کشور کرده است.

 

استیضاح پشت استیضاح در مجلس کلید خورد

علی اصغر یوسف ‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح استیضاح رضا اردکانیان وزیر نیرو با 20 امضا به هیئت رئیسه ارجاع شد، گفت: این طرح همان روز جهت رسیدگی و بررسی به کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شد.وی با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر نیرو در 14 محور تدوین شده، افزود:طبق آئین نامه پس از ارجاع طرح به کمیسیون تخصصی وزیر مربوطه 10 روز فرصت دارد تا در کمیسیون حضور یابد و توضیحاتی را پیرامون محور‌های طرح ارائه دهد.عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: در صورتی که طراحان استیضاح از پاسخ‌های وزیر قانع شوند طرح از دستورکار خارج می شود و در غیر این صورت استیضاح جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه پارلمان می شود.

 

لاریجانی لانه داعش‌های بدون ریش را بر ملا کرد

لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر کشور گفت:در اسناد سازمان ملل - چه قطعنامه‌ها و گزارش دبیر کل و چه گزارش گزارشگران کشوری که برای ما انتخاب می‌شود - دو تا سه پاراگراف در دفاع از همین گروهک‌ها به اسم وجود دارد و جمهوری اسلامی را محکوم کرده‌اند که چرا به گروهک‌ها میدان عمل نمی‌دهید؟ و امروز یک رسوایی عظیمی پیدا شده است.امروز کشور‌های اروپایی لانه فساد تروریست‌هاست و دامن آن‌ها را خواهد گرفت، امروز منافقین، گروهک‌های پژاک و کومله و امثال این‌ها از کوچک و بزرگ در کشور‌ها و پایتخت‌های اروپایی به راحتی زندگی می‌کنند در آنجا پول جمع آوری می‌کنند و شبکه‌های اطلاعاتی سیا و دیگران به این‌ها پول می‌دهند و نیرو‌های مختلفی را به کار می‌گیرند و توطئه می‌کنند و همه این‌ها خلاف مقررات بین المللی است.دولت فرانسه در اینکه آنجا را محل امنی برای تروریست‌ها و منافقان کرده پاسخگو باشد. ژست‌های انسان دوستانه و لیبرته و ایگالیته و... این‌ها به جایی نمی‌رسد. فرانسه لانه فساد تروریست‌های آدمکش آدمخوار است، داعش هستند، این‌ها داعش‌های بدون ریش هستند. همچنین کشور‌هایی مانند انگلیس، آمریکا و بقیه کشور‌های اروپایی که سرزمین هایشان را در اختیار این‌ها قرار داده اند این‌ها شریک این جرم‌ها هستند و امروز تمام کشور‌هایی که از این‌ها حمایت می‌کنند شریک این جنایت هستند و از لحاظ جهانی باید مورد پیگرد قرار بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha