جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین مسجد در یوکان کانادا رسما آغاز به کار کرد

حوزه/ نخستین مسجد منطقه یوکان در شهرکانادایی وایت هورس که با کمک جامعه اسلامی از یک انبار حمل و نقل تغییر کاربری داده، آخرهفته رسما افتتاح شد و در روز درهای باز به تمام مردم شهر خوش آمد گفته شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، نخستین مسجد منطقه یوکان آخر هفته در شهر کانادایی وایت هورس افتتاح شد.

این مکان در گذشته یک انبار حمل و نقل بوده که با کمک جامعه اسلامی به مسجد تغییر کاربری داده است.

محمد جواد رئیس جامعه اسلامی یوکان ضمن خوشآمد گویی به مردم در روز افتتاح مسجد که بسیاری از شرکت کنندگان آن را غیرمسلمانان تشکیل می دادند، گفت: امروز یک روز تاریخی برای جامعه اسلامی ما محسوب می شود.

جواد در ادامه افزود: جامعه اسلامی نخستین تلاش هایشان برای داشتن یک مسجد را در سال 2005 میلادی آغاز کردند. در آن زمان کلیسای متحد وایت هورس به مسلمانان اجازه می داد تا از فضای آن ها برای عبادت استفاده کنند. سپس در سال 2009 یک آپارتمان کوچک را برای برپایی نمازها اجازه کردیم. اما اکنون در هر استان و منطقه کشور حداقل یک مسجد وجود دارد و این مایه خرسندی است.

حسین گوییستی، از بنیاد طلاب زبیده نیز گفت: افتتاح این مسجد، شمال را به گونه ای کامل می کند. زیرا به این ترتیب تمام مناطق و قلمروهای کشور اکنون دارای حداقل یک مسجد هستند.

یوکان

یوکان کوچکترین و غربی‌ترین قلمرو از سه قلمرو کانادا است. یوکان بسیار کم‌جمعیت است و در کل این قلمرو ۳۵ هزار نفر زندگی می‌کنند که ۲۸ هزار نفر از آن‌ها ساکن مرکز این قلمرو یعنی شهر وایت ‌هورس هستند. مساحت یوکان در حدود نیم میلیون کیلومتر مربع است و وایت‌هورس تنها شهر موجود در این قلمرو است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha