جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم افتتاح شعبه جدید مسجد کرویدون در لندن برگزار شد

حوزه/ طی مراسمی که با حضور شهردار منطقه برگزار شد، مرکز اسلامی و مسجد کرویدون، در لندن، از یک طرح ۱.۳ میلیون یورویی و ساختمان جدید برای وسیع سازی پرده برداشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از croydonguardian، مرکز اسلامی و مسجد جامع کرویدون، ناحیه ای در جنوب لندن بزرگ، از یک طرح 1.3 میلیون یورویی و ساختمان جدید برای وسیع سازی پرده برداشت.

برنادت خان شهردار زن منطقه ای کرویدون، یکی از شرکت کنندگان در این گردهمایی بود که در شعبه جدید تازه ساز مسجد برگزار شد. به گفته برگزار کنندگان این مراسم، شعبه جدید مسجد به منظور برپایی ملاقات ها و نشست های اجتماعی به ویژه رسیدگی به نیازهای بانوان مسلمان منطقه ایجاد شده است.

این فضای جدید همچنین به مکانی برای برگزاری کلاس های درس، دوره های آموزشی، خدمات و برپایی مراسم متعدد، اعیاد و نشست های اجتماعی و دینی اختصاص خواهد داشت.

بودجه ساخت این ساختمان جدید به مبلغ 1.3 میلیون یورو، در این ناحیه از شهر لندن تماما توسط کمک های مالی جمع آوری شده از میان جامعه اسلامی تامین شده است و گفته می شود که هیچ نهاد یا سازمان داخلی یا خارج از کشور نقشی در تامین بودجه ایفاء نکرده است.

گفتنی است درحالی که رشد جمعیت مسلمانان در غرب به ویژه بریتانیا هم اکنون موجب کمبود مکان در بسیاری مساجد به ویژه هنگام برپایی نمازهای جمعه شده است، بانیان این مرکز اسلامی امیدوارند از این پس بتوانند فضای کافی برای ظرفیت رو به رشد جامعه اسلامی فراهم سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha