شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بردستانی

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان بوشهر گفت: هدف اصلی طرح تربیتی «مدارس امین»، تربیت دانش آموزان است، به طوری که باورها و رفتارهای اساسی دینی در وجود آنها نهادینه شود و برخی از رفتارهای ضروری ارزشی را به تناسب ظرفیت و رشد خود تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام حجت الاسلام حامد بردستانی، امروز در جلسه طرح توجیهی مبلغان طرح هجرت حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به طرح تربیتی مدارس امین گفت: هدف اصلی طرح، تربیت دانش آموزان است، به طوری که باورها و رفتارهای اساسی دینی در وجود آنها نهادینه شود و برخی از رفتارهای ضروری ارزشی را به تناسب ظرفیت و رشد خود تجربه کنند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به شاخص های اصلی این طرح اظهار داشت: از آنجا که انسان دارای جوانب و ظرفیت های فراوانی است، برای اینکه در راه رشد و تعالی قدم بردارد، زمینه ها و عوامل متعددی را می طلبد تا او را به این طریق رهنمون سازد و اگر بعضی از این عوامل مفقود شوند، ممکن است وی از رسیدن به قله کمال بازماند.

وی افزود: با استفاده از آیات و روایات معصومین(ع) در می یابیم که جلوگیری از بارور شدن بعضی از رذایل و یا پروراندن بعضی فضائل اخلاقی، مقدمه برای رشد رذایل و یا فضایل دیگر است، از همین رو شاخص هایی را انتخاب و تبیین کرده ایم که بتواند زمینه های بارور شدن تمام فضایل اخلاقی را مهیا و راه رشد و تکامل را هموار سازد و در مسدود کردن راه های نفوذ خلقیات منفی و رفتارهای غیر ارزشی موثر باشد.

حجت الاسلام بردستانی، شاخص های اصلی را خودشناسی و شناخت جایگاه انسانی خود، محبت و عشق به خدا و قرآن و اهل بیت(ع)، ایمان به غیب، نماز، صداقت و راستگویی، گناه ریزی، حیاء، اهمیت علم و احترام به عالم، امر به معروف و نهی از منکر، تقلید، حساس بودن به نظام ولایت فقیه و تعقل و تفکر عنوان کرد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان بوشهر در تشریح سیاست های کلان طرح تربیتی، گفت: دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی تغییرات شخصیتی بسیار عمده ای دارند، به گونه ای که می توان گفت نیازمندی های مقطع ابتدایی تا دبیرستان و قدرت فهم و درک آنان و آسیب هایی که در معرض آن قرار دارند، دارای تفاوت های بسیار زیادی است.

وی افزود: در بخشی از این دوران، بلوغ اتفاق می افتد و  تغییرات جسمی بسیار چشمگیری در هر سال رخ می دهد و توان درک و رشد فکری آنان خیلی متغیر است، از این رو باید باید با توجه به شناخت مخاطب میزان استعدادف توان تربیت پذیری و نیازمندی های معرفتی دینی آنان برنامه ریزی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha