چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسین مومنی

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از برپایی نشست تخصصی و علمی اولین همایش بین المللی «امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان» در اصفهان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: اولین همایش بین المللی «امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان» بهمن ماه سال جاری در مشهد مقدس، با حضور علمای اسلام و سایر ادیان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت همایش و ظرفیت والای اصفهان در زمینه گفتگوی ادیان مختلف توحیدی و حضور نمایندگان ادیان توحیدی و زیست مسالمت آمیز بین ادیان طی قرون گذشته تاکنون در این شهر، نشست  تخصصی و علمی پیش از برگزاری همایش اصلی برگزار می شود، تصریح کرد: نشست های تخصصی با هدف آشنایی علمای ادیان با یکدیگر  و هم اندیشی آنها برقرار می شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود: ارائه مقالات  علمی در زمینه های محورهای همایش  از سوی اساتید حوزه و دانشگاه اصفهان، بازدید از اماکن قدیمی ادیان در اصفهان از جمله برنامه های جنبی این نشست تخصصی است.

وی اذعان کرد: این نشست تخصصی به میزبانی حوزه علمیه اصفهان پنج شنبه هفته جاری  در سالن اهل بیت(ع) با حضور نمایندگانی از مشهد مقدس و مسئولین و اعضای شورای علمی و برنامه ریزی همایش  همچون حجت الاسلام  عبدالکریم بی آزار شیرازی و آیت الله محمد هادی عبدخدایی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی تشریح کرد: عقلانیت در ادیان، خدامحوری نقطه مشترک ادیان، نقش گفتگوهای دینی در همزیستی  مسالمت آمیز پیروان ادیان  و محبت وعدالت  در ادیان از جمله اهم محورهای اولین همایش امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان  است.

وی افزود: گفتگوی بین ادیان یعنی میان داری  گوهر نابی همچون اتحاد مبدا، که پیامبران را موید و مصدق یکدیگر کرد در تقرب بین پیروان ادیان، تا سایه جهالت ها و ناراستی ها در فضای تعامل برداشته شود وخورشید فروزان حقیقت از پس تیرگی ها آشکار شود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در پایان تاکید داشت: معرفی و گسترش الگوی شخصیتی امام رضا(ع) به مجامع دینی جهان، ایجاد  و تداوم گفتمان دینی با مجامع  و نهادهای دینی غیر مسلمان به منظور معرفی اندیشه های  اسلام ناب  ومقابله  با افراطی گرایی از اهم اهداف  اولین همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha