جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه دو روزه حلال در شهر نایروبی

حوزه/ نمایشگاه دو روزه حلال با موضوع «انتخاب‌های خود را بشناسید» که امروز در شهر نایروبی پایتخت کنیا برگزار می‌شود، هدفش آشناسازی مسلمانان و غیرمسلمانان با صنعت حلال و شرکت های دارای گواهینامه حلال است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از standardmedia،  دفتر صدور گواهینامه حلال در کنیا امروز میزبان نمایشگاه دو روزه حلال در مرکز سریت در شهر نایروبی پایخت این کشور خواهد بود.

این نمایشگاه محصولات حلال با موضوع «انتخاب های خود را بشناسید» فرصتی را برای مسلمانان و غیرمسلمانان برای شناخت محصولات حلال و گواهینامه های ارائه شده به این کالاها را فراهم خواهد ساخت.

فائز قریشی رئیس نمایشگاه می گوید: شرکت های دارای گواهینامه حلال، قرار است محصولات و خدمات شان را در غرفه ها به نمایش بگذارند، به علاوه یک سکوی شبکه ای برای نقش آفرینان متعدد در این صنعت فراهم خواهد شد.

وی در این باره گفت: با علاقه رو به رشد به صنعت حلال در کشور، نمایشگاه به عنوان سکویی برای ایجاد آگاهی بیشتر در رابطه با اهمیت تجارت حلال و به وجود آوردن درک بیشتر از این نوع محصول که دارای پتانسیل اقتصادی بیشتری می باشد ایفای نقش می کند.

گفتنی است براساس گزارش سال 2018 که توسط فاررلی و میشل، متخصصان مواد غذایی و صنایع کشاورزی تهیه شده، تخمین زده می شود که اقتصاد حلال از 3.2 تریلیون دلار در سال 2012 به 6.4 تریلیون برسد. این درحالی است که به گفته کارشناسان، تاکنون اندازه اقتصاد حلال در کشور کنیا با وجود تلاش های گسترده ای که برای وسعت آن انجام گرفته است هنوز به شکل ضعیفی باقی مانده است.

لازم به ذکر است، سازمان گواهینامه حلال در کنیا که مغز متفکر نمایشگاه آخر هفته می باشد، نخستین سازمان اسلامی در این کشور است که گواهینامه ایزو 9001 (گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت) دریافت کرده است. این سازمان تاکنون به بیش از 140 شرکت و سازمان از جمله سازندگان غذا، تولید کنندگان و پردازشگران، شرکت های مواد شیمیایی کشاورزی، کشتارگاه ها و ارائه دهندگان خدمات در صنعت مهمان نوازی و گردشگری گواهینامه حلال داده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha