پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
​حجاب در مدارس ایالتی لاگوس در نیجریه ممنوع اعلام شد

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: وضعیت حجاب در کشور به ویژه در استانی مانند کردستان که از پیشینه دینی و فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است، آنچنان مناسب نیست و این وضعیت باید هرچه سریع تر اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، صبح امروز در جمع طلاب اهل سنت شهر سنندج، اظهار داشت: خداوند متعال، قرآن کریم، رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) و دیگر بزرگان دین سفارشات زیادی در بحث حجاب دارند که بسیار وسیع و عمیق است.

امام جمعه سنندج ادامه داد: البته نباید تنها حجاب را مختص به بانوان و پوشش آنان دانست، بلکه حجاب دارای معنای بسیار وسیعی است، به طوری که بسیاری از شئونات زندگی انسان را در برمی گیرد.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه انسان فطرتا حقیقت جو و دین گراست، افزود: امروز در هر مسئله ای خداوند متعال حجاب و دیواری مشخص نموده، به طور مثال چشمان، زبان، گوش و... انسان ها باید در هر لحظه و هر مکانی حجاب داشته باشند یعنی از منکراتی که دین اسلام آنها را مشخص نموده است، دوری کنند.

ماموستا خدایی ادامه داد: با این حال باید اذعان کرد که وضعیت حجاب در کشور به ویژه در استانی مانند کردستان که از پیشینه دینی و فرهنگی بسیار بالایی برخوردار است، آنچنان مناسب نیست و این وضعیت باید هرچه سریعتر اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه علل بسیاری در به وجود آمدن چنین وضعیتی در جامعه دخیل هستند، گفت: ماهواره یا همان دجال متاسفانه در بیشتر منازل مسکونی مردم جای خود را باز کرده است، این وسیله نقش بسیار مخربی در خانواده ها دارد و خواسته و یا ناخواسته فرد استفاده کننده از این وسیله منحرف می شود.

امام جمعه سنندج در ادامه با انتقاد از کم کاری برخی از مسئولان فرهنگی کشور و استان در سال های اخیر، گفت: ایران زمین از نظر غنای فرهنگی و مذهبی جزو کشورهای پیشرو در جهان بوده است و وضعیت این چنینی به هیچ وجه در شان ایران و اسلام نیست، لذا مسئولان باید با برنامه ای تخصصی، دائمی و کاربردی نقاط ضعف فرهنگی در استان را شناسایی نموده و نسبت به رفع آنها اقدام نمایند.

ماموستا خدایی ادامه داد: الحمدلله به اندازه ای این کشور دارای شعائر دینی و فرهنگی است که نیازی به کار فرهنگی سخت نداریم، اگر بتوانیم نسل جوان و نوجوان را با داشته هایمان آشتی دهیم بی شک بسیاری از ناهنجاری های کنونی جامعه از بین خواهد رفت.

وی در ادامه به وظیفه روحانیون و طلاب در جامعه برای رفع مشکلات فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: روحانیون و طلاب پتانسیل های دینی جامعه اسلامی شناخته می شوند و در نزد مردم از جایگاه و شان مطلوب و بالایی برخوردارند، لذا حضور مستمر این قشر در جامعه به ویژه در بین نسل جوان می تواند نقش کاربردی بسیاری در کاهش ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی در اصل جبهه ای دیگر از سوی دشمنان این نظام و اسلام است، گفت: تهاجم فرهنگی با استفاده از امکانات ارتباطی همانند ماهواره، فضای مجازی، کانال های تلگرامی و... با تمام وجود جامعه اسلامی ایران را هدف قرار داده است، لذا باید پرسید مسئولان فرهنگی در مقابل این تهاجم چه کاری انجام داده اند؟

ماموستا خدایی در پایان سخنان خود اظهار داشت: همه ما مسلمانان از گنجینه ای بزرگ بنام قرآن کریم برخورداریم که بی شک هر کسی در پناه این کتاب الهی قرار بگیرد از شر شیاطین و دشمنان درامان خواهد بود.

 انتهایپیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha