جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین مومنی

حوزه/ اجتماعات عظیم در مسیر نجف اشرف به کربلا، شهر ری، مشهد الرضا و قم خار چشم وهابی‌ها شده است و لرزه بر بدن آنها انداخته که نشان می‌دهد باید در این مسیر با قدرت قدم برداریم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین مؤمنی عصر امروز در مراسم اجتماع عزاداران حسینی در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند مثال اهل‌بیت من مانند کشتی نوح است که هر کس سوار این کشتی شود نجات پیدا می‌کند، اظهار کرد: در حدیث ثقلین نیز خاتم‌الانبیا (صلی الله علیه و آله) ما را به دو ثقل دعوت کردند؛ قرآن و عترت و در خطبه غدیر نیز فرمودند صراط مستقیم من هستم و بعد از من علی بن ابیطالب (علیه السلام) و اولاد ایشان.

وی با بیان اینکه در تمسک به عترت چند مرحله را بیان کرده‌اند، ابراز کرد: مرحله اول معرفت نسبت به این حضرات است، مرحله دوم محبت و مرحله سوم ولایت اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است و ما باید برای نجات پیدا کردن، خودمان را به کشتی اهل‌بیت (علیهم السلام) به‌ویژه امام حسین (علیه السلام) برسانیم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: روایت است که داخل بهشت نمی‌شود مگر کسی که اهل‌بیت و عترت (علیهم السلام) را بشناسد و ائمه (علیه السلام) نیز وی را بشناسند و یکی از راه‌هایی که افراد می‌توانند خودشان را به اهل‌بیت (علیهم السلام) بشناسانند پیاده‌روی اربعین از نجف به کربلای معلی و برای ما جاماندگان، مسیر نورانی حرم تا حرم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی با تأکید بر اینکه تمام بیچارگی که در طول تاریخ سر جامعه آمده به‌واسطه ضعف معرفت نسبت به امام است، ابراز کرد: امام رضا (علیه السلام) فرمودند امام برای شما دوستی همراه و پدری دلسوز است که در تمام گرفتاری‌ها پناه شماست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه از نشانه‌های مؤمن زیارت اربعین است، اظهار کرد: زیباترین زیبایی‌ها را می‌توان در این پیاده‌روی دید و خدا ذلیل می‌کند کسانی را که بخواهند در این مسیر خدشه وارد کنند. کسانی که نمی‌توانند برای این مسیر کاری کنند کار را به مردم واگذار کنند و ببینند کار به بهترین شکل انجام می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: کربلا سر و فرهنگ است، حسین (علیه السلام) باعث پاک شدن تاریخ و جامعه است. جامعه فقط و فقط با اتصال به نور سیدالشهدا (علیه السلام) پاک می‌شود و دشمن از این اجتماعات می‌ترسد. اجتماعات عظیم در مسیر نجف اشرف به کربلا، شهر ری، مشهد الرضا و قم خار چشم وهابی‌ها شده است و لرزه بر بدن آنها انداخته که نشان می‌دهد باید در این مسیر با قدرت قدم برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha