جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برپایی نماز جماعت زائران اربعین در کربلا

حوزه/ رئيس عقيدتي سياسي نيروي انتظامي استان همدان گفت: زیارت اربعین به دشمنان اسلام پیام عظمت و قدرت تشیع را مخابره می کند زیرا اهمیت این مراسم از قدرت نظامی و هسته ای در جهان بالاتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان،حجت الاسلام محمد صادق جوشقانی رئيس عقيدتي سياسي نيروي انتظامي استان همدان،شامگاه روز سه شنبه در مسجد آیت الله انصاری همدان،با اشاره به فرازی از زیارت نامه اربعین خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) در راه خدا خون خودش را فدا کرد تا بشریت را از نادانی و جهالت و گمراهی نجات دهد.

حجت الاسلام جوشقانی به تشریح هدف قیام عاشورا پرداخت و گفت: در مقابل امام حسین (ع)، سپاهی حضور داشت که خود را به پست ها و مقام های ناچیز دنیایی فروخته بود.

وی تصریح کرد: اهمیت و جایگاه زیارت اربعین درسی ممتاز و ارزشمند است که نه تنها علما و بزرگان دین مطالب زیادی در این خصوص بیان کرده اند ائمه اطهار(ع) نیز نسبت به آن سفارش های زیادی مطرح نموده اند.

رئيس عقيدتي سياسي نيروي انتظامي استان همدان با ذکر حدیثی از امام حسن عسگری افزود: مومن دارای پنج نشانه است که عبارت است از "زیارت اربعین، خواندن نماز های واجب و مستحب، بلند گفتن بسم الله، اثر سجده بر پیشانی و داشتن انگشتر در دست راست".

وی ادامه داد: امام حسن عسگری در این حدیث به خوبی جایگاه زیارت اربعین را تشریح کرده اند و بقای شیعه را به زیارت اربعین امام حسین (ع) پیوند داده اند.

حجت الاسلام جوشقانی به چرایی این موضوع پرداخت و گفت: از آنجایی که نهضت سیدالشهدا عامل بقا حیات اسلام و شیعه است این وظیفه مسلمانان است که نسبت به بزرگداشت این روز بزرگ بی تفاوت نباشند.

وی در ادامه به تاریخچه زیارت اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان شیخ انصاری سفر زیارتی به کربلا با پای پیاده مرسوم بوده است اما پس از ایشان این سیره کم رنگ شد تا این که میرزای نوری زیارت کربلا را از نجف آغاز کرد.

وی افزود: از زمان میرزای نوری این سنت در سیره بسیاری از علما قرار گرفت و بزرگانی چون سیدمهدی بحرالعلوم، ملکی تبریزی و حتی حکیم ملاصدرا ترویج دهنده این زیارت بودند.

حجت الاسلام جوشقانی اربعین را دارای پیام های زیادی دانست و تصریح کرد: زیارت اربعین به دشمنان اسلام پیام عظمت و قدرت تشیع را مخابره می کند زیرا اهمیت این مراسم از قدرت نظامی و هسته ای در جهان بالاتر است.

وی حضور میلیونی در اربعین را بهترین جواب برای گروه های تکفیری عنوان کرد و گفت: در بعد مذهبی نیز پیام این گردهمایی به بدخواهانی است که به دنبال ایجاد نفاق و تضعیف جبهه اسلام می باشند و به آن ها اثبات می کند که اسلام دین برادری و وحدت است.

رئيس عقيدتي سياسي نيروي انتظامي استان همدان در پایان تاکید کرد: با توجه به شعار "الحسین یجمعنا" که باعث تجمع بزرگ ملت ها در این مکان مقدس شده است باید قدر این حضور را دانست و حامی حرکت عظیم اربعین و نهضت عاشورا باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha