شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر: گفت: بیشترین خسارتی که به ما وارد می شود به سبب کم آگاهی است؛ مطالعه در پیشرفت فرهنگی و معنوی و مذهبی انسان بسیار موثر است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، امروز در جمع طلاب بوشهر با اشاره به روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، گفت: بیشترین خسارتی که به ما وارد می شود به سبب کم آگاهی است؛ مطالعه در پیشرفت  فرهنگی و معنوی و مذهبی انسان موثر بسیار است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با تاکید بر امر کتابخوانی و علم آموزی، افزود: خداوند در قرآن بر تفکر و تعقل توصیه کرده و اهل بیت(ع) در روایات نسبت به کتابخوانی و مطالعه و علم آموزی توصیه هایی کرده اند.

وی با بیان اینکه هیچ دین و مذهبی به اندازه اسلام بر این مسأله تاکید نکرده است ابراز داشت: ما باید بسیار بیشتر از این به مسئله کتاب و کتابخوانی اهمیت دهیم؛ در کشورهای دیگری که اصلا کاری به دین هم ندارند سرانه مطالعه و کتابخوانی آنان از ما بیشتر است، درحالی که ما گنجینه ها و ذخیره های بزرگی در اختیار داریم اما متاسفانه از آنها غافل هستیم.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه باید نسبت به خسارت هایی که از کمبود مطالعه داریم تدبیر داشته باشیم گفت: متاسفانه ضعف فرهنگي و بي توجهي به فرهنگ و بويژه به فرهنگ کتابخواني ريشه هاي بنيادي در جامعه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha