جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نعیم آبادی در دانشگاه ادیان

حوزه/آیت الله نعیم آبادی گفت: حسد از عوامل تاثیر گذار در بیماری های روح و روان در انسان ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، در درس اخلاق مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) بندرعباس، به بیان آسیب های حسد بر روح و روان پرداخت و اظهار داشت:  یکی از آسیب های حسد، افسردگی فرد حسود است.

وی با اشاره به احادیث گهربار ائمه(علیهم السلام) برخی دیگر از آسیب های حسد را بشمرد و گفت: فرد حسود سرور، شادابی، راحتی، آسایش و آرامش خاطر در زندگی فردی و اجتماعی ندارد.

امام جمعه بندرعباس با بیان حدیث «الحسد حبس الروح؛ حسد زندان روح است» از حسد تعبیر به بریدن پر و بال روح کرد و بیان داشت: انسان حسود و تنگ نظر مانع از پرواز روح و کسب مدارج معنوی خود می شود.

وی با تاکید بر اینکه حسد از عوامل مهم ایجاد کینه در افراد است، افزود: کینه یکی از رذایل اخلاقی و از بیماری های خطرناک در جامعه است که با انباشته کردن کدورت ها به وجود می آید.

آیت الله نعیم آبادی تاکید کرد: انسان ها باید یک پاک کن در قلبشان وجود داشته باشد تا هیچ غلطی را در قلب خود نگه ندارند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(علیه السلام) مبنی بر « شدة الحقد من شدة الحسد» افزود: هر اندازه که حسد انسان ها بیشتر باشد کینه فرد نسبت به دیگری نیز بیشتر خواهد بود.

امام جمعه بندرعباس در پایان با اشاره به سخنان شهید مدرس در ارتباط با دین و سیاست گفت: سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست است و سیاست ما برگرفته از دین و دیانت ما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha