چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محسن بخشی نیا

حوزه/ همرزم شهید زین الدین و رزمنده سال های دفاع مقدس تصریح کرد: آن چیزی که شهید مهدی زین الدین را حقیقتاً فرمانده محبوب دل ها کرد، تدین، اخلاص ، تعهد و تخصص ایشان بود.

محسن بخشی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که سالروز شهادت شهید زین الدین که به این مناسبت همه ساله یادواره بزرگ شهدای قم برگزار می شود، یک روز به یادماندنی و تاریخ ساز است، اظهار داشت:  27 آبان ماه شاید بر روی تقویم برای بسیاری از مردم کشور ما یک روز عادی باشد مثل همه روزهای دیگر اما بی شک برای جبهه رفته ها و به خصوص اهالی قم، یک روز مهم و به یادماندنی است، چرا که در چنین روزی فرمانده محبوبشان شهید حاج مهدی زین الدین، آسمانی شد و مزارش در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم برای همیشه مأوا و ملجأ عاشقان عرصه جهاد و شهادت شد.

وی افزود: این روز همچنین یادآور حماسه سازی و ضرورت تبیین و معرفی سبک زندگی شهدایی از جنس مهدی و مجید زین الدین است که برای همیشه برای قمی ها و بلکه همه ایرانیان سند افتخار و عزت شدند.

معاون سابق فاوای سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) همچنین گفت: آن گونه که مادر این شهید والامقام تعریف می کند ، مرحوم پدر ایشان نیز همچون مادرشان بسیار مقید بودند که روزی حلال و طیب و طاهر به اولاد خود بدهد و لذا شهید زین الدین ها دست پرورده روزی حلال و توجه دقیق به اجرای سبک زندگی اسلامی و ایمانی هستند.

وی بیان داشت: شهید مهدی زین الدین در سال 59 و آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های حق علیه رژیم باطل صدام اعزام شد و پیش از آن نیز در غائله کردستان، همچنین قضایای خلق مسلمان و غائله گنبد نقش موثری را ایفا کرد ، ضمن آن که در تشکیل سپاه قم، جزو افراد موسس و موثر بود و خودش مسئولیت اطلاعات و عملیات را برعهده گرفت.

بخشی نیا خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی که شروع شد مهدی داوطلبانه به جبهه رفت و به دلیل لیاقتی که داشت به عنوان فرمانده تیپ انتخاب شد و پس از آن به دلیل صلاحیت‌های بالایش به عنوان فرمانده لشکر علی بن ابی طالب (ع) انتخاب شد که در آن زمان 23 سال سن داشت، وی گفت: آقا مهدی در همان سن و سال و در ایام جنگ ازدواج کرد و تنها  2 سال از ازدواج وی گذشته بود که در سن 25 سالگی زمانی که دخترشان 2 ساله بود به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

وی ابراز داشت: به گواه همه نزدیکان و به خصوص یاران و همرزمان ، آنچه زین الدین را این گونه جاودانه و عزیز و دوست داشتنی کرد، در درجه اول اخلاص برای خدا بود و بعد از آن عشق و ارادتی وصف ناپذیر به اهل بیت(ع) به خصوص سید و سالار شهیدان ، چنان که در وصیت نامه این سردار رشید سپاه اسلام بر این نکته تاکید شده که " اولین شرط لازم برای پاسداری از اسلام، اعتقاد داشتن به امام حسین(ع) است"

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha