پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی

حوزه/ استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، تقویت وحدت میان مذاهب اسلامی را راه مقابله با توطئه های استکباری دشمنان دانست.

آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) ابراز داشت: به یُمن این میلاد سراسر نور و پربرکت باید هر چقدر که می توانیم زمینه ها و بسترهای تحکیم وحدت و برادری در امت اسلام را فراهم کنیم و از آن سو زمینه های تفرقه و چنددستگی را از میان برداریم.

وی افزود: اساساً بحث وحدت دارای ریشه قرآنی و روایی است و به خصوص خدای متعال در کلام الله مجید بر لزوم وحدت میان مومنین و مسلمین و پرهیز از تفرقه و اختلاف در مواجهه با دشمنان تاکید می فرماید.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: یکی از کلیدی ترین توصیه های قرآن کریم و روایات صادره از ناحیه اهل بیت (ع) این است که مسلمین با یکدیگر بر اساس وحدت و برادری رفتار کنند و با این که اختلاف سلیقه ها و فکرها مطرح بوده چه در زمان پیامبر(ص)  و چه دوران ائمه (ع) اما همه این بزرگواران بر مساله وحدت اسلامی تاکید کرده و افراد را از وحدت شکنی و تفرقه آفرینی برحذر داشته اند.

وی بیان داشت: از آن سو تجربه های متعدد تاریخی نیز ثابت کرده هر چه ما در مواجهه با دشمن دچار اختلاف و شکاف شده ایم، آسیب دیده ایم و هر گاه که بر وحدت و همدلی تاکید داشته و در این راستا گام برداشته ایم، موفق بوده ایم.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha