شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جامعه المصطفی

حوزه /شماری از علمای اهل سنت کشورهای آسیای شرقی با حضور در قم، از جامعه‌المصطفی، بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مهمانان، که به منظور شرکت در سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی «وحدت اسلامی» در ایران به سر می‌برند، سفری یک‌روزه به قم داشتند و پس از زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، از مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) و کتابخانه «آیت‌الله مرعشی نجفی» بازدید و با معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی دیدار نمودند.

در این دیدار، که شخصیت‌هایی از تایلند، میانمار و کامبوج حضور داشتند، معاون ارتباطات و بین‌الملل به معرفی جامعه‌المصطفی و اهداف تأسیس و عملکرد آن پرداخت و با بیان این که آموزش‌های المصطفی مبتنی بر عقل‌گرایی و اعتدال است، گفت: در جامعه‌المصطفی، طلاب شیعه و سنی از بیش از 130 کشور دنیا در کنار همدیگر آموزش‌های مورد نیازشان را مطابق با مذاهبشان فرامی‌گیرند.

وی افزود: ما برای پذیرش دانشجو در دوره‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت آمادگی داریم.
سپس مهمانان دیدگاه‌های خود را درباره جمهوری اسلامی ایران و جامعه‌المصطفی بیان نمودند و درباره وضعیت مسلمانان در کشورهای خود، به ویژه مسلمانان کامبوج و میانمار و اوضاع روهینگیا، توضیح دادند.

در پایان این دیدار، مهمانان با تشکر از میزبانی جامعه‌المصطفی، بر همکاری بیش از پیش نهادهای علمی- فرهنگی کشورهایشان با المصطفی تأکید کرده، از حضور در ایران و آشنایی با جمهوری اسلامی ایران و جامعه‌المصطفی ابراز خرسندی نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha