پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تلاوت قرات

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود باعث خیروبرکت برای اهل خانه و محل حضور ملائکه و باعث رحمت خداوند خواهد شد و وسوسه‌های شیاطین از این خانه دور می‌شود و گناهان کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  حجت‌الاسلام عصاری عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حضرت معصومه(س)گفت: مغفرت  دو بخش دارد و یکی از آن‌ها به معنای این است که خداوند آبروی انسان را حفظ می‌کند و ستارالعیوب است و گناهان را می‌پوشاند و بخش دوم این است که خداوند غفار الذنوب و بخشنده است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: منظور از سرعت گرفتن به سمت آمرزش درآیات قرآن کریم یعنی سرعت گرفتن به سمت اسباب و علل آمرزش گناه و انجام کارهایی که موجب مغفرت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اسباب آمرزش گناه در حقیقت چند بخش دارد و گاهی این اسباب عبادی هستند و گاهی اجتماعی و اخلاقی که هر یک به‌نوبه خود تأثیرگذاری زیادی در مغفرت انسان دارد.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه علیها السلام یادآور شد: اسباب عبادی مثل نماز و انس با قرآن که خیلی از انسان‌ها از این مسئله غافل هستند درحالی‌که بر اساس فرموده آیات قرآن کریم گناهان شخص نمازگزار براثر اقامه آن بخشیده می‌شود و بر اساس روایات گناهان شخص نمازگزار همانند ریزش برگ‌های پاییزی از درختان، ریزش خواهد کرد.

حجت‌الاسلام عصاری تأکیدکرد: انس با قرآن نیز یکی از اسباب عبادی آمرزش گناهان است؛ خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود باعث خیروبرکت برای اهل خانه و محل حضور ملائکه و باعث رحمت خداوند خواهد شد و وسوسه‌های شیاطین از این خانه دور می‌شود و گناهان کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: خانه‌هایی که در آن قرآن قرائت شود برای اهل آسمان به شکل نورانی مجسم خواهد شد و از خود نور ساطع می‌کنند درحالی‌که دیگر منازل در ظلمات هستند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از دیگر اسباب مغفرت می‌توان به اسباب اجتماعی و اخلاقی اشاره کرد مبنی بر اینکه اگر شخص گناهکار افعالی مانند گره‌گشایی از مشکلات مردم انجام دهد، رحمت واسعه خداوند را برای خود به دست می‌آورد و مشمول مغفرت الهی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha