شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دینداری

حوزه/ حجت الاسلام موسوی، با اشاره به آیات ۸۸ و ۸۹ سوره شعرا، ملاک سالم به آخرت رسیدن را، داشتن روح سالم دانست و تصریح کرد: داشتن روح سالم تنها به وسیله ی دینداری است و دینداری تنها راه خوشبختی انسان ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام روح الله موسوی، در کارگاه مهدویت با موضوع «بررسی جایگاه دین»، در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) ورزنه اصفهان با اشاره به نمودار حیات انسان، مراحل زندگی انسان را به تولد، برزخ، قیامت و زندگی ابدی تقسیم کرد و به بیان ویژگی های هر کدام از این مراحل پرداخت.

وی به مقایسه رابطه ی دنیا و آخرت با رابطه رحم مادر و دنیا پرداخت و گفت: رحم مادر و دنیا از دو جنبه ی زمان و وسعت و اندازه با هم شباهت دارند. خداوند در نه ماه بارداری به جنین امکاناتی می دهد که در کل دنیا از آن استفاده می کند، همچنین از طرفی ، به همان اندازه که دنیا در برابر رحم مادر بزرگتر است، آخرت نیز در برابر دنیا بزرگتر است.

استاد مرکز تخصصی مهدویت در ادامه مقایسه ی زندگی جنینی و تولد با زندگی دنیوی و رسیدن به آخرت، اظهار کرد: سه فرمول مهم در رابطه ی بین دوره ی جنینی و دنیا وجود دارد: مورد اول اینکه هر آنچه  انسان در رحم مادر به دست می آورد، در رحم از آن استفاده نمی کند.

حجت الاسلام موسوی به بیان مورد دوم  و سوم پرداخت و گفت: اگر جنین در رحم مادر، دارای نقصی باشد، از ناحیه ی آن، در رحم مادر اذیت نمی شود، همچنین اگر نوازدی ناقص متولد شود، در دنیا نقصش جبران نمی شود.

وی افزود: برای انتقال از دنیا به آخرت نیز سه فرمول وجود دارد: اول اینکه انسان اکثر نتایج دینداری را در دنیا نمی بیند؛ بلکه در آخرت به آن می رسد.

استاد مرکز تخصصی مهدویت، شاخصه های دوم و سوم انتقال از دنیا به آخرت را عنوان نمود و گفت: اگر دین انسان در دنیا ناقص باشد، از ناحیه این نقص دردنیا آسیبی نخواهد دید. همان گونه که اگر انسان هنگام انتقال به آخرت  دارای نقصی در دین یا اعتقاد خود باشد این نقصان جبران نمی شود.

حجت الاسلام موسوی، با اشاره به آیات 88 و 89 سوره شعرا،  ملاک سالم به آخرت رسیدن را، داشتن روح سالم دانست و تصریح کرد: داشتن روح سالم تنها به وسیله ی دینداری است و دینداری تنها راه خوشبختی انسان ها است.

استاد مرکز تخصصی مهدویت، با اشاره به اینکه همه ادیان قائل به آمدن منجی هستند مصداقهای منجی در ادیان را بیان کرد و افزود: مهدویت بخشی از پیکره ی اسلام نیست، بلکه اصل و اساس اسلام است و کسی که منتظر نیست، مومن نیست.

وی، دستیابی به معرفت مهدوی را به سه مرحله دانش مهدوی، بینش مهدوی و منش مهدوی تقسیم کرد و گفت: معرفت یعنی درک رابطه ای که حضرت با من دارد و درک رابطه ای که من با حضرت دارم. معرفت واقعی نسبت به امام معصوم در قالب تبعیت  همه جانبه از رفتار و سیره ایشان متبلور می شود.

حجت الاسلام  موسوی ادامه داد: اخذ دین از امام معصوم یعنی اخذ دین از خود خدا و اخذ دین از غیر معصوم، عین جاهلیت است.

استاد مرکز تخصصی مهدویت در پایان اظهار داشت: اگر ما به دنبال کسب رضایت امام در زندگی هستیم، باید به لحاظ فکری، روحی، اجتماعی، جسمی و معنوی، هویت اخلاقی پیدا کنیم، همچنین وظیفه ی ما در همه این ابعاد، شناخت وظیفه و عمل به آن است.

یادآور می شود: در این کارگاه سایت های مختلف مهدویت توسط استاد برای استفاده ی طلاب بیان شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha