سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مرتضی صفری

حوزه/ مدیرکل صداوسیمای استان آذربایجان‌شرقی در آیین افتتاح رادیو «صدای حوزه» گفت: فتنه جدید قشر ضعیف جامعه که پایه‌های انقلاب هستند را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، مرتضی صفری، مدیر کل صداوسیمای آذربایجان‌شرقی روز گذشته در آیین افتتاحیه رادیو «صدای حوزه» در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه ولیعصر (عج) تبریز اظهار داشت: انقلاب اسلامی در فضایی به پیروزی رسید که هیچ حکومتی بدون اینکه زیر سلطه قدرت‌های شرق و غرب باشد، امکان حیات سیاسی و اقتصادی برایش وجود نداشت.

وی با تأکید بر اینکه دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام و انقلاب استفاده می‌کند، گفت: در فضای مجازی هجمه‌های زیادی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و تمام تلاش خود را برای ناامید کردن مردم در راستای ساقط کردن نظام به کار گرفته‌اند و جنگ روانی شدیدی در جریان است.

مدیر کل صداوسیمای آذربایجان‌شرقی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، مستکبرین از هیچ تلاشی برای ساقط کردن انقلاب فروگذار نکردند. تا پیش از انقلاب اسلامی ایران، ماهیت و محتوای دین و معنویت در هیچ انقلابی وجود نداشت.

صفری با اشاره به توطئه‌های مختلف در راستای براندازی نظام از سوی مستکبرین، خاطرنشان کرد: شکل گیری تفکرات و گروهک‌های مختلف، حذف فیزیکی و ترور شخصیت‌ها، حمایت از بحث‌های قومیتی و قبیله‌ای در سرتاسر کشور، تحمیل کردن جنگ با پشتیبانی بیش از 40 کشور، تهاجم و شبیخون فرهنگی، تحریم‌های مختلف، نفوذ از طرق مختلف و جنگ روانی از جمله توطئه‌های دشمن برای ساقط کردن انقلاب بوده است.

وی با اشاره به حماسه‌های ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، گفت: برای اولین بار در تاریخ ایران، اجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک کشورمان به اشغال دشمن درآید. گنج‌های جنگ در سینما، هنر و حوزه علمیه و دیگر بخش‌ها مورد توجه و استخراج قرار نگرفته است که باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.

دشمن برای تغییر سیرت انقلاب تلاش می‌کند

مدیر کل صداوسیمای آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه دشمن برای تغییر سیرت انقلاب تلاش می‌کند، افزود: برای دشمن فرقی ندارد صورت انقلاب چگونه است و یا چه کسی در رأس این نظام مقدس قرار دارد، دشمن با سیرت انقلاب مشکل دارد و به شدت برای تغییر دادن این سیرت تلاش می‌کند.

صفری خاطرنشان کرد: در فضای فتنه‌ گونه ویژه‌ای به سر می‌بریم و دشمن از طریق نفوذ مراکز مختلف را هدف گرفته است، چه بسا نفوذ در مجلس، حوزه علمیه یا از طریق پنج واسطه صورت بگیرد که باید بیشتر مواظب باشیم.

جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین کشور دنیاست

وی ایران را مستقل‌ترین کشور جهان نامید و گفت: معتقدم جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد بدون اتکا به آمریکا هم می‌توان سرپا ایستاد و از این بابت مستقل‌ترین کشور دنیاست چرا که حتی آمریکا هم بر پایه کارتل‌های بزرگ صهیونیستی اداره می‌شود.

مدیر کل صداوسیمای آذربایجان‌شرقی بیان داشت: هر کجا در این مملکت تفکر انقلابی حاکم بوده است، پیروز و موفق بودیم و هر زمان نگاه لیبرالیستی وجود داشته، چشممان به این و آن و دست دیگران بوده و توفیقی حاصل نشده است.

صفری با بیان اینکه دشمن در حال القای این است که کنار آمدن با کدخدا تنها راه حل مشکلات است، گفت: سیاه‌نمایی و جنگ روانی شدیدی در فضای مجازی با هدف تضعیف نظام وجود دارد و روشنگری ولو برای یک نفر در این زمان بسیار حیاتی و راهبردی است. وضع معیشتی مردم، وضع اقتصادی کشور و ناکارآمدی نظام کلیدواژه‌هایی‌ست که در فضای مجازی زیاد تکرار می‌شود و نشان دهنده تلاش دشمن برای فرسایش نظام است.

وی بدعهدی های غرب را یادآور شد و افزود: اروپایی‌ها وقتی دیدند احتمال دارد لوایح جدید در مجمع تشخیص تصویب نشود، شب دوازدهم بهمن یک کانال مالی محدود را با شروطی مثل مذاکره و مطرح ساختن دوباره بحث توان موشکی ایجاد کردند. بحث دارو و غذا در مقابل نفت نیز مطرح شد که نشان دهند وضعیت در کشور بحرانی و وخیم است.

مدیر کل صداوسیمای آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه فتنه جدید پایه‌های انقلاب را هدف قرار داده است، گفت: فتنه‌های قبلی برای خواص، نخبگان و قشرهای خاصی از جامعه بود ولی فتنه‌ی جدید جایی را می‌زند که پایه و ستون انقلاب روی آن بنا شده که همان قشر مستضعف جامعه را شامل می‌شود و این موضوع بسیار خطرناک است و باید مسئولان تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

نقش ویژه روحانیت در زمینه بصیرت افزایی و روشنگری

صفری، نقش روحانیت در زمینه بصیرت افزایی و روشنگری را مهم و ویژه دانست و اظهار داشت: دشمن در آخرین قدم‌هایش می‌خواهد مردم را مجاب کند که مشکلات جامعه از حکومت دینی و ولایت فقیه ناشی می‌شود؛ روحانیت و سربازان امام زمان (عج) برای روشنگری وظیفه‌ی مهمی بر عهده دارند.

وی، فتنه جدید را رسانه و اینترنت پایه دانست و افزود: رسانه‌ها باید یک جریان روشنگری برای خنثی شدن توطئه دشمن راه‌اندازی کنند. نهضت مطالبه اینترنت پاک از مسئولان آغاز شود؛ فضای مجازی قتلگاه جوانان و نوجوانان شده و در هیچ جای دنیا چنین فضای افسار گسیخته و آزادی وجود ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha