جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
  حجت الاسلام   علی اکبر گرجی

حوزه/ حجت الاسلام گرجی فردی شجاع و از فعالان سیاسی و انقلابی علیه رژیم بود. زندان و شکنجه های ساواک هم تاثیری در اراده شهید برای زوال حکومت پهلوی نداشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، روحانی شهید علی اکبر گرجی فردی انقلابی از مبارزین قبل از انقلاب و یار همراه و شاگرد شهید هاشمی نژاد بود که برای به پیروزی انقلاب زحمات زیادی کشید.

از سخنرانی و افشاگری گرفته تا پخش اعلامیه و نوار و تا تظاهرات و حرکت های انقلابی، بارها توسط ساواک دستگیر و زندانی شدو برای امتناع از تحرکات سیاسی علیه رژیم پهلوی شکنجه های سختی را متحمل شد.

شیخ علی اکبر سال 35 در داراب کلای ساری به دنیا آمد و در خانواده متدین رشد کرد. از 7 سالگی به جای دبستان به حوزه علمیه محل تولدش که تحت اشراف آیت الله داراب کلایی اداره می شد، رفت. او در 16سالگی جهت ادامه تحصیل به حوزه مشهد مقدس عزیمت کرد و چند سالی خوشه چین اساتید آن حوزه به خصوص شهید هاشمی نزاد بود. به این شهید علاقه زیادی داشت و خود می گفت من عاشق امام راحل، شهیدان بهشتی هاشمی نژاد هستم.

فعالیت های سیاسی انقلابی

حجت الاسلام گرجی فردی شجاع و از فعالات سیاسی و انقلابی علیه رژیم بود. زندان و شکنجه های ساواک هم تاثیری در اراده شهید برای زوال حکومت پهلوی نداشت.

پس از پیروزی انقلاب برای مقابله با دشمن و دفع فتنه به کردستان رفت ودر ایام دفاع مقدس نیز به مدت 6 ماه در جبهه جنوب کشور حاضر شد و یارو یاور رزمندگان بود.

فعالیت های شیخ علیه گروه های ضد انقلابی و لیبرالها و منافقین به قدری وسیع و قوی بود که از طرف آنها تهدید به ترور شد.

 شهید ترور

این روحانی شهید عاقبت به دست همین گروهک به شهادت رسید.

در بخشی از وصیت نامه اش آمده است« ما به این نیت انقلاب کردیم که اسلام فراموش شده در دوران خفقان حکومت پهلوی را مجددا احیاء کنیم. بنابراین ملت هیچوقت نخواهد گذاشت که دشمنان به راحتی این انقلاب را به شکست بکشانند.

313/40

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha