شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سردار رمضان شریف

حوزه/ رمضان شریف روز قدس سال ۹۸ را روز رویارویی با طرح آمریکایی «معامله قرن» خواند و تاکید کرد: به فضل الهی حضور پرشور، انقلابی و با شکوه امت اسلامی به ویژه آحاد و اقشار مختلف ملت قهرمان ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس ،مرگ زودهنگام این طرح شیطانی و ضد فلسطینی را رقم خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، در آستانه فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، دکتر رمضان شریف، رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در نشست خبری به تشریح اقدامات و برنامه های روز جهانی قدس و اعلام مسیرهای راهپیمایی در تهران  پرداخت.

شریف از روز جهانی قدس به عنوان میراث راهبردی و یادگار ارزشمند و تاریخی حضرت امام (ره) در ظرفیت‌سازی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان قدس شریف یاد کرد و گفت:  طی چهل سال گذشته روز قدس به آوردگاه اعلام برائت از رژیم غاصب صهیونیستی و اعلام موضع امت اسلامی ضد اشغالگری تبدیل شده است.

وی افزود: امامین انقلاب اسلامی و ملت ایران با همراهی آحاد ملل و جوامع مسلمان و حق طلب جهان، روز قدس را عامل فراموش ناپذیری مسئله فلسطین و بازخوانی پرونده سیاه اسرائیل و حامیان اشغالگری و کودک کشی صهیونیست ها قرار داده‌اند و به فضل الهی با وحدت و اتحاد فراگیر  جوامع اسلامی تمامی توطئه ها و تهدید ها و حرکت های فریبنده و مزورانه برای انحراف در آرمان فلسطین نتیجه‌ای جز شکست و انزوای عاملان آن نخواهد داشت.

دکتر شریف با بیان اینکه مقاومت و انتفاضه فلسطین امروز در جای‌جای سرزمین‌های اشغالی ریشه دوانیده و موجب هراس رژیم صهیونیستی و مثلث شوم آمریکا، آل سعود و امارات به عنوان حامیان اصلی صهیونیست ها شده است، اظهار کرد: به فضل الهی امروز عمق آگاهی نسبت به مسئله فلسطین فراتر از منطقه ، یک ظرفیت بین‌المللی و جهانی برای پیگیری مطالبات فلسطینی ها ایجاد کرده است.

وی  تصریح کرد:  به رغم تلاش های گسترده  و سناریوهای زنجیره ای و مستمر استکبار جهانی و  صهیونیسم بین‌الملل در انحراف افکار عمومی مردم جهان از جنایات صهیونیست ها، فلسطین همچنان مسئله محوری جهان اسلام و کانون توجه ملل و جوامع جهانی است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس در ادامه تاکید کرد: روز قدس روز ابلاغ هشدار امت اسلامی به برخی کشورهای عربی به ویژه عربستان و امارات نسبت به برگزاری کنفرانس موهوم موسوم به "صلح به خاطر شکوفایی اقتصادی " در بحرین است که با بازی کردن در زمین آمریکا، رژیم صهیونیستی، آرمان قدس و ملت فلسطین را پایمال نکنند.

وی طرح معامله قرن که با برخی اقدامات دولت ترامپ از جمله انتقال سفارت آمریکا به قدس و شناسایی این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل غاصب، مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی و سخن گفتن از ایجاد وطن جایگزین در اردن و صحرای سینا عملیاتی و رونمایی شده است را تنها با هدف نابودی فلسطین دانست و اظهار کرد: موضع واحد و یکپارچه فلسطینی‌ها در مخالفت با طرح معامله قرن در میان زد و بند لابی صهیونیستی-سعودی شکست این طرح را از هم اکنون رقم زده است و قرائن نیز حکایت از شعله ور شدن انتفاضه در کرانه باختری نیز دارد و این موضوع به شدت باعث نگرانی صهیونیست‌ها و حامیان طرح معامله قرن شده است.

دکتر شریف  در ادامه با هشدار به دولت متوهم آمریکا و خائنان منطقه‌ای به آرمان قدس و فلسطین یادآور شد: طرح معامله قرن و هر اقدام دیگری که تأمین کننده خواسته های مشروع و به حق ملت فلسطین به ویژه بازگشت آوارگان و برگزاری انتخابات آزاد برای تعیین حق سرنوشت نباشد ، هرگز قادر نخواهد بود این مسئله بزرگ جهان اسلام را حل کند.

وی افزود: تصمیم گیری درباره فلسطین بدون رجوع به فلسطینی‌ها، در آینده نزدیک به انتفاضه جدید و گسترده ای در سرزمین های فلسطینی منجر می شود و شاهد خواهیم بود که کرانه باختری نیز راه مقاومت را پیش خواهد گرفت.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس برگزاری نشست بحرین را گامی مقدماتی و به منظور ارزیابی شرایط برای طرح معامله قرن خواند و اظهار کرد: در صورتی که این اقدام با محکومیت و مخالفت  گسترده امت اسلامی و آزادی خواهان و حق طلبان جهان مواجه شود، فرو خواهد ریخت و به فرصتی برای تعمیق اراده فلسطینی و اسلامی برای سرعت بخشیدن به زوال قطعی غاصبان قدس شریف تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: امت اسلامی در روز قدس نشان خواهد داد که آرمان فلسطین و قدس شریف همچنان زنده و جاری است و طرح معامله قرن که هدفی جز حذف کامل فلسطین از جغرافیای اسلام و منطقه دنبال نمی‌کند، دستاوردی جز شکست و خفت و خواری بیشتر برای طراحان و حامیان آن به دنبال نخواهد داشت.

دکتر شریف خاطر نشان کرد: سیاست فلسطین ستیزی دولت ترامپ نه تنها خشم گروه های مقاومت، بلکه مسئولان ارشد دولت خودگردان را نیز که همواره در مذاکرات سازش حضور داشته اند را نیز برانگیخته است و با برائت از حضور در نشست بحرین  نشان داده‌اند که برابر این معامله ننگ آور خواهند ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه کنفرانس به ظاهر اقتصادی بحرین نه تنها تشویق سرمایه گذاران خارجی برای انتقال سرمایه و فناوری به سرزمین‌های فلسطین را در پی ندارد ، بلکه به سدمحکم و دیوار بلند مقاومت فلسطین مقابل معامله قرن آمریکایی اسرائیلی برخورد خواهد کرد، گفت:ملت آمریکا باید حاکمان بی خرد کاخ سفید را از گام نهادن در مسیر های خطرناکی که به نابودی حقوق ملت فلسطین و به خطر افتادن منافع ایالات متحده منجر می‌شود، بر حذر دارند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس اجرای طرح معامله قرن و انضمام کامل قدس شریف و شهرک‌های موجود کرانه باختری به رژیم صهیونیستی را برابر با نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی دانست و گفت: این طرح از هم اکنون مرده و به سیاهه طرح های به اصطلاح صلح فلسطین گذشته خواهد پیوست.

وی روز قدس سال ۹۸ را روز رویارویی با طرح آمریکایی "معامله قرن " خواند و تاکید کرد:  به فضل الهی حضور پرشور، انقلابی و با شکوه امت اسلامی به ویژه آحاد و اقشار مختلف ملت قهرمان ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس ،مرگ زودهنگام این طرح شیطانی و ضد فلسطینی را رقم خواهدزد.

دکتر شریف با بیان اینکه رئیس‌جمهور نادان و خبیث آمریکا با این طرح شیطانی قادر به نابودی آرمان فلسطین و مبارزه هفتاد ساله مردمان مظلوم و مقاوم این سرزمین نخواهد بود تصریح کرد:یقینا شعله های خشم ملت‌های مسلمان و حامی آرمان قدس خائنان به آرمان قدس و فلسطین مظلوم را خواهد سوزاند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از فلسطین و آرمان قدس شریف راهبرد خدشه ناپذیر امت اسلامی و ملت‌های حق‌طلب و ظلم ستیز عالم بوده و اجازه نخواهد داد توطئه های غربی، عبری و عربی تکمیل پازل طرح کذایی معامله قرن را میسر سازد، گفت: وعده های صلح اقتصادی هرگز جایگزین اراده فلسطینی‌ها برای اخراج اشغالگران از سرزمین مقدس فلسطین و بازگشت فلسطینی‌های آواره برای برگزاری انتخابات آزاد و تعیین حق سرنوشت خود نخواهد شد و آمریکا و ترامپ و ارتجاع عرب منزوی و شکست خورده محض این طرح منفور خواهند شد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد : ارائه طرح ها و ایده های شیطانی به مانند طرح معامله قرن، عزم فلسطینی‌ها برای مقاومت و مقابله با توطئه‌های دشمنان قدس شریف را مستحکم تر و انگیزه مردم جهان در حمایت از فلسطین مظلوم را مضاعف ساخته است.

وی افزود : امروز فتنه داعش و پروژه تروریسم تکفیری که امنیت سازی برای اسرائیل غاصب را نیز دنبال می‌کرد ،شکست خورده و کشتی آمال و آرزوهای مثلث شیطانی آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود به گل نشسته است و در معادله‌ای معکوس زوال رژیم صهیونیستی را سرعت بخشیده است.

وی با بیان اینکه مقاومت و انتفاضه فلسطین به برکت روز جهانی قدس و ابتکار تاریخی حضرت امام (ره) و اراده مقدس مردمان این کشور در مقابله با غاصبان سرزمین فلسطین از سنگ به موشک رسیده است ، گفت : در واقع انقلاب سنگ ضد رژیم صهیونیستی به غرش موشک‌ها ی ویرانگر بر سر صهیونیست های غاصب کودک کش رسیده است و به زودی بساط اسرائیل جنایتکار را در هم خواهد پیچید.

وی تصریح کرد: گفتمان سازش و طرح‌های مغایر با استیفای حقوق حقه ملت فلسطین فرجامی جز شکست ندارد و گفتمان مقاومت با شتاب و اقتدار روز افزون تا برچیدن بساط اشغالگران و آزادی سرزمین مقدس به پیش می رود.

رییس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان شعار محوری روز جهانی قدس سال ۱۳۹۸ را"روز جهانی قدس، شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین"  اعلام و تاکید کرد: به یاری خداوند، روز جمعه بار دیگر شاهد شکست جبهه آمریکایی-صهیونیستی-سعودی برابر عزم و اراده امت اسلامی در حمایت از فلسطین و آرمان قدس شریف خواهیم بود و عزم ملت فلسطین برای بازگشت به سرزمین های اشغالی و مادری خود را در مقیاس جهانی خواهیم دید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha