جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ما باید قدر سرمایه عظیم زیارت را بدانیم و آن را به نسل جدید خود هم منتقل کنیم؛ ازاین‌رو لازم است در این زمینه فرهنگ‌سازی شایسته صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی، با اشاره به اهمیت زیارت در شیعه به تبیین بعد سیاسی و عبادی فرهنگ زیارت پرداخت و اظهار کرد: زیرساخت و اساس زیارت‌نامه‌های ما سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل هم خلفای بنی‌عباس و بنی‌امیه با این زیارت‌ها جنگیده‌اند؛ زیرا می‌دانستند شیعه با زیارت شارژ شده و قدرت و نیرو می‌گیرد و حرکت خود را توفنده‌تر به‌پیش می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: زیارت علاوه بر بعد معنوی، بعد سیاسی هم دارد؛ زیرا وقتی انسان در کنار امام می‌ایستد و در فضای جاذبه و مغناطیس امامت قرار می‌گیرد افزون بر دریافت برکات معنوی، خود این حضور نشانه این است که من موضع و رهبر و جهت داشته و خط من مشخص است.

وی افزود: به همین دلیل اکنون می‌بینیم زیارت اربعین در دنیا تزلزل ایجاد کرده و مستکبران عالم از این حماسه بزرگ شگفت‌زده و گیج شده‌اند و همان‌طور که در جنگ تحمیلی می‌گفتند ما از «الله‌اکبر» سر درنمی‌آوریم که چه قدرتی دارد و چگونه نیروها را این‌گونه جلو می‌برد فلسفه قدرت مغناطیسی امام حسین (ع) و اربعین را هم درک نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: به دلیل رفع برخی موانع ازجمله روادید، به فضل الهی امسال این حرکت با قدرت بیشتری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی میلیونی اربعین حرکت سیاسی مهم و آرامی است که دنیا هم نمی‌داند چگونه ایجاد شده است، ادامه داد: زیارت حرکت جمعی ولایتمدارانه و در عین حال موضع شفاف ما در مقابل دشمنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: به همین دلیل دشمنان اگر بتوانند جلوی این حرکت را بگیرند می‌گیرند اما نمی‌توانند؛ زیرا حرکت با این کاروان‌ها کار دل است و خداوند این دل‌ها را می‌چرخاند.

وی با اشاره به اینکه زیارت سرمایه عظیمی برای شیعه است، افزود: زیارت سرمایه مهمی برای شیعه در طول تاریخ است؛ به‌گونه‌ای که اگر دشمنان توانستند در برخی مواقع همه ابزار و تجهیزات را از شیعه بگیرند؛ اما نتوانستند این سرمایه را بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه زیارت ابزار پیشرفت تشیع است و در زیارت‌نامه‌ها مضامین عالی و بلندی وجود دارد، اظهار کرد: اگر ما امروز به دنیا اعلام می‌کنیم که ما اهل جنگ نیستیم اما اگر کسی با ما بجنگد مقاومت می‌کنیم، این سخنی است که پیش از این در زیارت‌نامه‌های ما آمده است.

وی گفت: ما باید قدر این سرمایه را بدانیم و آن را به نسل جدید خود هم منتقل کنیم؛ ازاین‌رو لازم است درزمینهٔ زیارت فرهنگ‌سازی شایسته صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha