جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
باهنر در برنامه تلویزیونی جهان آرا

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه متاسفانه روحانی تمام تخم مرغ های خود را در سبد برجام گذاشت، گفت: مشکلات ما از تحریم حدود ۴۰ درصد است و ۶۰ درصد آن مربوط به کم‌کاری‌های دولت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در برنامه تلویزیونی جهان آرا از شبکه افق، ‌ با موضوع بررسی اینکه «بررسی مسائل سیاسی روز و انتخابات مجلس پیش رو»، اظهار داشت: هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم دو جریان سیاسی مشهور در کشور هستند که با هم رقابت می کنند این جریان سیاسی ظرف ۴۰ سال گذشته با اسامی و رویکردها و مواضع مختلف با همدیگر رقابت می‌کنند.

وی تصریح کرد: تلاش بر این است که این رقابت‌ها سالم باشد، اما گاهی برخی فعالان جبهه سیاسی که اشخاص حقیقی و حقوقی هستند، ضوابط و مسائل عمومی و حقوق مردم را رعایت نمی‌کنند و لازمه این دموکراسی و مردم سالاری وجود احزاب چارچوب دار قدرتمند، فراگیر و البته پاسخگو است.

باهنر افزود: متاسفانه ۴۰ سال جریان‌ها و جبهه ها بیشتر با همدیگر رقابت کردند تا اینکه چند حزب باشند، جنس شان هم ژله ای است و مانند احزاب نیستند که چارچوب تعریف شده ضابطه مندی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در حال حاضر پروژه نیمه تمام دولتی در کشور داریم، خاطرنشان کرد: گاهی وعده‌ها و صحبت‌هایی که نزدیک انتخابات می شود، رجز خوانی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون یک جنگ اقتصادی سنگینی علیه ما شروع شده و ادامه پیدا کرده در کنار آن آتش جنگ روانی را شروع کردند چون آنها هدفشان به زانو درآوردن ملت ایران است و خواب های آشفته می بینند که ان شاءالله خواب های آنها تعبیر نمی‌شود.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده که در میدان سیاست رجز خوانی جزئی از کار و نوعی تبلیغ است، اما اینکه چه مقداری از آن واقعیت و چه مقدار بزرگ کردن واقعیت است باید مخاطبین تشخیص دهند.

باهنر با بیان اینکه شما فکر می کنید در کلیت نظام اگر برجام مخالف جدی در سطح بالای نظام داشت کسی این اجازه را داشت که برجام را امضا کند؟ گفت: ما از برجام خارج نخواهیم شد مگر زمانی که به این جمع‌بندی برسیم که منافع برجام کمتر از هزینه های آن است.

وی با بیان اینکه دولت آقای روحانی خدمات زیادی را انجام داده است، اما دو، سه اشتباه استراتژیک داشت، افزود: دولت آقای روحانی اعلام کرد که من تلاش می‌کنم تا چرخ‌های اقتصاد و چرخ‌های سانتریفیوژ با هم بچرخند، فکر می‌کنم آقای روحانی اشتباه کرد که این حرف را زد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه متاسفانه روحانی تمام تخم مرغ های خود را در سبد برجام گذاشت، تصریح کرد: مشکلات ما از تحریم حدود ۴۰ درصد است و ۶۰ درصد آن مربوط به کم‌کاری‌های دولت است.

وی افزود: در دولت روحانی تحریم ها موثر است و مشکل ایجاد می‌کند اما تاثیر آن در اقتصاد فعلی کشور حدود  ۳۵ درصد است اما دولت روحانی تمام تخم‌مرغ‌ها خود را در این سبد(برجام) گذاشت و فکر می‌کرد که از همه چیز نجات پیدا می‌کند.

باهنر با بیان اینکه زمانی که رئیس جمهور قبلی (احمدی‌نژاد) خانه نشینی کرد به حدی بود که در مجلس گفتند  این کار سیاسی است و باید او را به زمین بزنیم، اما بنده با این که مخالفین احمدی‌نژاد بودم می گفتم به هیچ وجه نباید این اتفاق بیفتد، گفت: در دولت روحانی هم در اواخر دوره اول و اوایل دوره دوم عده‌ای گفتند چرا باید بگذاریم تا ۱۴۰۰ بماند؟ که بنده می‌گویم این اصل عدم کفایت رئیس جمهور بعد از انقلاب یک دفعه استفاده کردیم و آن هم برای بنی‌صدر بود که نوش جانش و حقش بود، اما دیگر نباید از این اصل استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بنده در حال حاضر از برجام دفاع می کنم، افزود: همین امروز اگر شما فرض کنید که به زمان قبل از برجام برگردیم و از من بپرسید آیا باید باز هم برجام را شروع کنیم یا خیر؛ بنده باز هم می‌گویم بله.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه وزارت خارجه ما در عرصه دیپلماسی فعال بوده و ظریف جزو بهترین وزرای خارجه کشورمان است، اما معتقدم سیاست خارجی ما یک اشتباه استراتژیک کرد و آن این بود که تمام ظرفیت‌های اجرایی خود را در مذاکرات با ۵ کشور گذاشت، در حالی که ما ۲۰۰ کشور داشتیم، گفت: وزارت خارجه ما باید با کشورهای دیگر اعم از همسایه و شرقی و ... نیز مذاکره می کرد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون برای انتخابات ۱۴۰۰ اصلاً نمی توان پیش بینی کرد در مورد حضور آقای لاریجانی هم نمی‌توانم نظری بدهم که حضورشان مفید است یا خیر، ممکن است سه ماه قبل از انتخابات از او (علی لاریجانی) بخواهم که در انتخابات شرکت نکند یا اصلا بیاید، اما عوامل محیطی، زمان و مکان است که مرا به جمع‌بندی می‌رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha