جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارشناسان: کاوش های اسرائیل مسجدالاقصی را تهدید می کند

حوزه/ به گفته یک پروفسور باستان شناسی فلسطین، در حال حاضر رژیم صهیونیستی 22 پروژه حفاری در بیت المقدس انجام می‌دهد که برخی از این حفاری ها تا بیش از 20 متر به زیر زمین منتهی می شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، کارشناسان فلسطینی بار دیگر درباره حفاری های اسرائیل در بیت المقدس هشدار داده و گفتند: حفاری ها و کاوش های اسرائیل در بیت المقدس تهدیدی قریب الوقوع برای تمامی محوطه حرم مسجد الاقصی و ساکنان شهر مقدس است.

جمال عمرو پروفسور باستان شناسی در این باره به خبرنگاران گفت: کاوش های اسرائیل در زیر مجموعه مسجد الاقصی در 60 سال گذشته در حال انجام بوده است. با این حال ، حفاری ها در 15 سال گذشته زیر پایه های اصلی مجتمع رفته است.

وی گفت: اسرائیل در حال حاضر 22 حفاری در بیت المقدس انجام می دهد که چهار حفاری در زیر دیوار البرق (غربی) و پنج حفاری نیز زیر محله سیلوان درحال انجام است. از 1967 تاکنون اسرائیل بیش از 100 حفاری در زیر این شهر باستانی انجام داده است.

به گفته عمرو عمق حفاری های اسرائیل در منطقه به بیش از 20 متر زیر زمین می رسند. در اواخر ژوئن، مقامات اسرائیلی با همکاری آمریکا، تونلی در زیر محله سیلوان در شرق بیت المقدس گشودند

اسرائیل در زمان جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1967 ، بیت المقدس شرقی را که محل قرارگیری مجتمع مسجد الاقصی واقع شده است ، اشغال کرد.

اسرائیل در اقدامی که هرگز مورد قبول جامعه جهانی قرار نگرفت ، در سال 1980 کل شهر را ضمیمه کرد و ادعا کرد اینجا «اورشلیم» پایتخت «ابدی و جدا نشده» به اصطلاح دولت یهودی است!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha