شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 859613
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴
2233 شهرک نشین اسرائیلی در ماه جولای به مسجدالاقصی یورش برده اند

حوزه/ مرکز اطلاعات وادی الحلوه در بیانیه ای از یورش 2233 شهرک نشین اسرائیلی با پشتیبانی نظامیان اسرائیلی در ماه جولای به محوطه مسجدالاقصی خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، یک سازمان حقوق مدنی فلسطینی امروز اعلام کرد، بیش از 2 هزار و 200 شهرک نشین اسرائیلی در ماه جولای 2019 به مسجد الاقصی در شهر بیت المقدس اشغالی حمله کرده اند.

 مرکز اطلاعات وادی الحلوه در بیانیه ای اعلام کرد: نزدیک به 2233 شهرک نشین صهیونیست با پشتیبانی نظامیان اسرائیلی به محوطه مسجدالاقصی در ماه جولای یورش بردند. و مقامات اسرائیلی نیز مانع از ورود 14 فلسطینی را از جمله دو کودک و دو زن به مسجد مقدس در دوره های مختلف در یک ماه گذشته شدند.

رژیم اشغالگر قدس، در جنش خاورمیانه در سال 1967، بیت المقدس را اشغال کرد.  اسرائیل در اقدامی که مخالف تمام قوانین بین المللی است بیت المقدس را اورشلیم نامیده و در سال 1980 آن را بخشی از به اصطلاح اسرائیل خطاب می کند.

بیت المقدس شهری مقدس برای پیروان تمامی ادیان ابراهیمی از جمله مسلمانان و مسیحیان محسوب شده و در آن مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمانان و سومین مکان مقدس آنان قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha