جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شورای زکات شهرستان نجف آباد

حوزه/ حجت‌الاسلام حسناتی گفت: زکات یکی از شئون حکومت اسلامی برای برطرف کردن مشکلات و باز کردن گره از کار مردم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از نجف‌آباد، حجت‌الاسلام حسناتی، رئیس شورای زکات شهرستان نجف‌آباد، در نشست شورای زکات شهرستان نجف‌آباد، به میزبانی در مسجد امام حسن(ع) گفت: زکات یکی از شئون حکومت اسلامی برای برطرف کردن مشکلات و باز کردن گره از کار مردم است.

امام جمعه نجف‌آباد با اشاره به موارد هشتگانه مصرف زکات در سوره مبارکه توبه گفت: فقرا، مساکین، کسانی که برای جمع‌آوری زکات زحمت می‌کشند، کسانی که مسلمان نیستند اما با هزینه کردن برای آنها به اسلام گرایش پیدا می‌کنند، آزاد کردن برده‌، کمک به ورشکسته ها، هر کار خیری که باعث رشد می‌شود و کسانی که در راه مانده اند موارد مصرف زکات می‌باشد.

وی تبیین سه نکته در مورد زکات را ضروری دانست. اول اینکه پرداخت زکات جزء دین است. دوم آنچه که خداوند به فرد زکات دهنده می دهد بسیار بیشتر از آنچه که فرد زکات دهنده پرداخت کرده است می‌باشد. سوم باید گزارش موارد مصرف زکات به مردم داده شود و آنها در جریان ریز مصارف زکات پرداخت شده قرار بگیرند.

راعی فرماندار نجف‌آباد و قائم مقام شورای زکات شهرستان نجف‌آباد افزایش میزان زکات را مستلزم چند نکته دانست. ۱. افزایش اعتقاد و باور مردم نسبت به پرداخت زکات. ۲. شناسایی افراد پرداخت کننده زکات و تجلیل از آن افراد. ۳. تهیه بانک اطلاعاتی محرومین جامعه و اولویت بندی صحیح مصرف زکات توسط شورای زکات. ۴. ثبت دقیق زکات های پرداخت شده در کمیته امداد.

علی طالبی دبیر شورای زکات و رئیس کمیته امداد امام خمینی نجف‌آباد در این جلسه با اشاره به خدمات کمیته امداد بیان کرد: ۱۰ هزار خانواده تحت پوشش و ۱۵۰۰ خانوار مستاجر تحت حمایت کمیته امداد نجف‌آباد هستند.

وی با اشاره به واگذاری مدیریت صندوق های صدقات به شوراهای محلی زکات گفت: از جمله وظایف شوراهای زکات می‌توان به شناسایی نیازمندان، شناسایی و استفاده از ظرفیت خیرین و تعامل با شورای زکات شهرستان اشاره کرد.

انتهای پیام / 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha