جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در اجلاس سالانه مدیران مدارس صدرای کشور گفت: اگر نظام تربیتی بود، امام حسین (ع) شهید نمی‌شد، بنی امیه و بنی عباس روی کار نمی‌آمدند و خانواده‌ها لقمه حرام نمی‌خوردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی،  صبح امروز در شانزدهمین اجلاس سالانه مدیران مدارس صدرای کشور، در هتل آفتاب ولایت مشهد در این نشست اظهار کرد: در هرمزگان موضوعی در خصوص سبک زندگی ایرانی و اسلامی مطرح کردم و مفصل توضیح دادم. در آنجا هم بیان کردم که تبلیغ در سازمان تبلیغات، به غایت تربیت دینی است. اگر نظام تربیتی بود، امام حسین (ع) شهید نمی‌شد، بنی امیه و بنی عباس روی کار نمی‌آمدند و خانواده‌ها لقمه حرام نمی‌خوردند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص شهدای کربلا و افرادی مثل شهید حججی افزود: این روحیه شهادت، نشان‌دهنده بی‌عقلی نیست، بلکه اطاعتی از منظر عقلانیت است. امروز، از جغرافیای اهل بیت دفاع می‌کنیم و تربیت دینی انسان‌هایی با انگیزه تربیت می‌کند. بنابراین، هدف از أین سبک تربیت، قدم نهادن در راه تبیین نظام تشریعی دین است تا انگیزه‌ها را به سمت الهی شدن سوق دهد. هرکسی، از منظر یک فرد انقلابی، باید این غایت را در نظام تربیتی و آموزشی ایران ببیند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر در تغییر نظام آموزشی موفق شویم، بسیاری از اسناد دیگر در این سبک آموزشی، مشخص می‌شوند.

رئیس هیئت امنای مدارس صدرا عنوان کرد: یکی از مزایای نسبی انقلاب اسلامی در نظام تعلیم و تربیت، رشته معارف است، زیرا ادبیات فکری جامعه بر اساس دین است و بسیاری از رهبران ما، از حوزه علمیه فارغ‌التحصیل شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  تربیت و پرورش را در نسل جوان آوردیم، تا حوزه های  علمیه ما تأمین شود. تغییر نظام، تحولاتی به دنبال داشته و برای اجرایش به نیروهای انقلابی و ولایی دانش‌محور تکیه می‌کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: در سازمان اوقاف، از مدارس صدرا غافل نیستم و مدارس وقفی زیادی داریم که می‌توانیم به گسترش مدارس صدرا بپردازیم. به طور کلی در خصوص زمین‌های وقفی، دو مورد وجود دارد؛ زمین‌های انتفاعی و زمین‌های منفعتی. در خصوص زمین‌های انتفاعی، می‌بایست صرفا عمل و اجرای ما با خواست و نظر وقف‌کننده منطبق باشد که ۳۰ درصد موقوفات را این نوع از وقف تشکیل می‌دهد. اما در خصوص زمین‌های منفعتی، نیت وقف‌کننده را به گونه‌ای دیگر برآورده می‌کنیم؛ برای مثال به نیت امام حسین(ع) وقف می‌شود و ما با امور کشاورزی و خرج درآمدش برای امام حسین(ع)، قصد وقف‌کننده را برطرف می‌کنیم که ۷۰ درصد موقوفات، به این صورت است.

خاموشی در خصوص کتب و دغدغه کنکور دانش‌آموزان معارف اسلامی اظهار کرد: دوستانی که دغدغه کنکور دارند٬ دغدغه کنکور نداشته باشید. اگر دانش‌آموز شما به خوبی درس بخوانند، در رشته‌های معارف و علوم انسانی منتخب می‌شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha