جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یر

حوزه/عضو خبرگان رهبری گفت: تقویت اعتقادات و افزایش دین‌داری نیاز جامعه کنونی است و اگر رسانه‌ها بتوانند این کار عظیم را انجام دهند به اسلام خدمت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ، با اشاره به ایام عزاداری سالار شهیدان اظهار داشت: حرکتی که امام حسین (ع) انجام داد کار عظیمی بود که در تاریخ بی‌نظیر بود اما در مقابل دشمنان ایشان که اقدام به چنین کار زشتی کردند در دو محور اخلاقیات و اعتقادات ضعیف بودند.

وی ادامه داد: افرادی مانند شمر و عمر بن سعد به دلیل حب دنیا و مقام دست به این کار زدند و اگر حب دنیا و مقام نبود چه‌بسا افراد زیادی در لشگر یزید جمع نمی‌شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین توکل تصریح کرد: وعاظ و سخنرانان با مردم حول دو محور اخلاقیات و اعتقادات صحبت کنند چراکه امروز ضعف اعتقادات می‌تواند ضربات زیادی به اسلام بزند.

وی مبلغان را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: مبلغان نیز باید با معرفی اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) به مردم راه سعادت و بندگی را نشان بدهند.

عضو خبرگان رهبری شرایط و فضای ایجادشده کنونی را مهم و اثرگذار توصیف کرد و گفت: رسانه‌های وظایف عمده‌ای دارند چراکه رسانه‌ها و خبرنگاران یک نفر هستند اما در عمل می‌توانند میلیون‌ها نفر را تحت قرار بدهند.

وی ادامه داد: تقویت اعتقادات و افزایش دین‌داری نیاز جامعه کنونی است و اگر رسانه‌ها بتوانند این کار عظیم را انجام دهند به اسلام خدمت کرده‌اند و اگر خدای‌نکرده خلاف این عمل کنند ظلم بزرگی به اسلام و جریان تشیع کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha