سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات

حوزه/ رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان گفت: بیش از ۵۰۰ نفر از مردم مومن و متدین استان کردستان آمادگی خود را برای خدمت رسانی در موکب کربلای معلی که متعلق به استان می باشد، اعلام کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدمحمد سادات، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و آغاز حرکت زوار اربعین حسینی از سراسر کشور به ویژه استان کردستان اظهار داشت: مردم کردستان علاقه و محبت ویژه به اهل بیت رسول الله دارند و این امر را بارها در تاریخ این سرزمین کهن به نمایش گذاشته اند.

وی ادامه داد: امسال هم به تاسی از سالهای گذشته بسیاری از مردم مومن و متدین کردستان و شهرستانهای تابعه با ثبت نام در سایت «سماح» خود را برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی آمده کرده اند و ان شاء الله این زوار از روز گذشته حرکت خود به سمت کربلای ملا را آغاز کرده اند.

این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه تمام زیرساخت های موجود برای پذیرایی زوار دیگر استانها  و حتی دیگر کشورها که از کردستان عبور می کنند مهیا است و این حیث هیچ مشکلی در این استان نداریم.

رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان ادامه داد: طبق پیش بینی های صورت گرفته امسال بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم استان کردستان در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام سادات ادامه داد: براساس آخرین گزارش ها بیش از ۱۹ موکب توسط مردم کردستان برای اربعین امسال تدارک دیده شده است که از این تعداد، ۱۴ موکب در خود استان کردستان و یک موکب در مرز خسروی کرمانشاه و ۴ موکب دیگر در شهر کربلای معلی برپا خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: امسال مدیریت و اداره تمام موکب های اربعین حسینی بر عهده خود مردم استان کردستان خواهد بود.

رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان افزود: همچنین بیش از ۵۰۰ نفر از مردم مومن و متدین استان کردستان آمادگی خود را برای خدمت رسانی در موکب کربلای معلی که متعلق به مردم کردستان می باشد اعلام کرده اند.

حجت الاسلام سادات ادامه داد: در موکب هایی که در مسیر عبور زوار دیگر استان ها قرار دارد، سعی کرده ایم که روحانی و طلاب مستقر شوند تا به سئوالات شرعی و دینی آنان جوابگو باشند و برای این امر از پتاسیل های حوزویان بهره برده ایم.

رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در پایان سخنان خود گفت: همچنین ادارات و سازمانهای مربوطه اقدام به انتقال وسائط نقلیه سنگین همانند لودر، اتوبوس، آمپولانس و... به مرز خسروی، محورهای مواصلاتی استان کردستان و کربلای معلی برای خدمات رسانی بهتر به زوار اربعین حسینی نموده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha