جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی اصغر دریایی

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: در سال های اخیر از فضای مجازی برای ترویج و نشر معارف دینی و به اصطلاح تبلیغ آنلاین و برخط دینی در حوزه های علمیه کشور استفاده کرده ایم که نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، علی اصغر دریایی، صبح امروز در دیدار با جمعی از مددکاران اجتماعی سازمان بهزیستی سنندج اظهار داشت: کاری که شما مددکاران انجام می دهید به مانند جهاد در زمان صلح است و بی شک اجر این کارتان در نزد خداوند منان بسیار والاست.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: متاسفانه نمی توان منکر مشکلات جسمی و روحی در جامعه باشیم، ولی وجود شما بزرگواران و تلاش های بی منت شما باعث گردیده است تا بخش عمده ای از این مشکلات و ناهنجاری ها کاهش یابد.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: نه تنها شما بلکه همه جامعه در قبال مشکلات اجتماعی که شما با آن دست و پنجه نرم می کنید همه مسئول هستیم، زیرا ما هم جزوی از این اجتماع محسوب می شویم.

دریایی در ادامه با اشاره به اعلام آمادگی حوزه علمیه استان کردستان برای همکاری با مددکاران اجتماعی در جهت کاهش ناهنجاری های اجتماعی، بیان کرد: یکی از علل افزایش ناهنجاری های اجتماعی دور شدن از دین و معنویت است و همین عامل امروز باعث گردیده که آمار ناهنجاری های اجتماعی همانند اعتیاد، طلاق و... در کشور بسیار شود، لذا همه مسئولان فرهنگی و دینی و اجتماعی باید پای کار بیایند.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان ادامه داد: برای درمان و پیشگیری بهتر از این گونه ناهنجاری ها راهکارهای زیادی است که باید آنها را در کارگروه هایی شناسایی و سپس عملیاتی کرد، لذا تشکیل کارگروه برای برون رفت از این گونه مشکلات اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید آموزه های دینی در سطح جامعه به معنای واقعی نهادینه شود، گفت: هرگاه از دین دور شده ایم مشکلات به ما نزدیک شده اند و بالعکس هرگاه به دین نزدیک شده ایم مشکلات از ما دور شده اند که این نشان دهنده جایگاه بی بدیل دین در تربیت اخلاقی و اجتماعی افراد دارد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در ادامه تاکید کرد: امروز بسیاری از امکانات روز به مانند شبکه های مجازی، ماهواره و... باعث گردیده است که منش های انسانی کم رنگ شوند، لذا باید بتوانیم که این وضعیت را مدیریت کنیم، زیرا نمی توانیم و البته غیرممکن است که بتوان به صورت کامل فضای مجازی را مدیریت نماییم.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان اظهار داشت: اولین و مهمترین کاری که همه ما باید در این راستا انجام دهیم، آشناسازی جامعه به ویژه نسل جوان با مزایا و معایب دنیای مجازی است. جوان اگر بداند که فضای مجازی و دنیای سایبری چه مزایایی دارد به هیچ وجه به سراغ زوایای بد این موضوع نمی رود، لذا باید به جای پاک کردن صورت مسئله به دنبال راه حل منطقی و عاقلانه باشیم.

دریایی در پایان سخنان خود گفت: همین امر را نیز در حوزه های علمیه کشور در حال پیاده کردن هستیم، در سال های اخیر از فضای مجازی برای ترویج و نشر معارف دینی و به اصطلاح تبلیغ آنلاین و برخط دینی استفاده کرده ایم که نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha