جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: آنچه در روزهای اخیر از سوی دستگاه قضا به معرض آگاهی مردم کشورمان می‌رسد حاکی از عدالت خواهی، رویکرد انقلابی، مدیریت جهادی و عزم قاطع این قوه برای مقابله با فساد می‌باشد که توام با عقلانیت و فهم سیاسی و اجتماعی و تدابیر لازم، بروز و ظهور می‌یابد.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، اظهار داشت: آنچه در روزهای اخیر از سوی دستگاه قضا به معرض آگاهی مردم عزیز کشورمان می‌رسد حاکی از عدالت خواهی، رویکرد انقلابی، مدیریت جهادی و عزم قاطع این قوه برای مقابله با فساد می‌باشد که توام با عقلانیت و فهم سیاسی و اجتماعی و تدابیر لازم، بروز و ظهور می‌یابد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در ادامه سخنان خود گفت: برخی از نمونه‌های برخورد قاطع و عقلانیت مدیریتی را می‌توان طی روزهای اخیر در پرونده‌های زیر مشاهده کرد.

حجت الاسلام حکیمی فر به این نمونه ها اشاره کرد و بیان داشت: پیگیری مجدانه در برگزاری دادگاههای مبارزه با فساد که بیانگر اراده نظام در این خصوص و عدم توجه به هیچ گونه خط قرمزی است خود یکی از نمونه های برخورد قاطع همراه عقلانیت دستگاه قضا در کشور می باشد.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه سفرهای حجت الاسلام والمسلمین رییسی به استانها و دیدار با قضات و دست اندرکاران دستگاه قضا تاثیر زیادی در تحول سیستم قضایی کشور داشته است، افزود: حضور سرزده در مجمتع‌های قضائی، رسیدگی به درددل‌های مراجعین به قوه، افزایش نظارت بر کار شعبات، کنترل روند رسیدگی به پرونده ها، ارزیابی میدانی مدیران و مسئولان، صدور دستورات به موقع و آنی را می توان یکی دیگر از عملکردهای هوشمندانه و مدبرانه رییس دستگاه قضا عنوان کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار خاطرنشان ساخت: احیای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» که می‌تواند ضمن افزایش قابلیت‌های مساجد و ارائه مشاوره آسان برای مردم، تاثیر بسیار بالایی بر آگاهی مردم در احقاق حقوق خویش و کاهش مراجعه به دادگاهها و دادسراها و تشکیل پرونده‌های حقوقی گردد از دیگر برنامه ها و طرح های نوین سیستم قضایی کشور می باشد که در صورت علمی شدن می تواند تحولات زیادی در سیستم قضایی کشور ایجاد کند.

حجت الاسلام حکیمی فر بیان داشت: استمرار تشکیل دادگاههای مبارزه با مفاسد مالی رسیدگی به پرونده‌های آقازداده ها و وابستگان مسئولان رده بالای کشور که می‌تواند تاثیر خوبی بر اعتماد اجتماعی به نظام اسلامی و کاهش دغدغه‌های دلسوزان و وفاداران انقلاب اسلامی داشته باشد را باید یکی دیگر از عملکردهای خردمندانه رییس دستگاه قضا در این مدت عنوان کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار اظهار داشت: حمایت مجدانه و مصرانه ریاست قوه قضائیه از برخورد با قضات متخلف که در مواردی سبب نومیدی مردم از دستگاه قضایی شده بود و امکان برخورد با آن برای آحاد جامعه و سایر مسئولان کشور ممکن نبود، در افزایش امید ملی به عدالت گستری نظام اسلامی موثر می‌باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در پایان سخنان خود گفت: تاکید بر اجرای دستورالعمل ها و آیین نامه ها به عنوان قانون و درخواست عملیاتی کردن آنها را باید یکی از صدها مورد برنامه تحول آفرین سیستم قضایی کشورها در این هفته ها نام برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha